HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som fått nummer 3 2011 av Hifi & Musik?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ahultin
Member

240 Posts

Posted - 2011/03/04 :  14:44:01  Show Profile Send ahultin a Private Message
Hej,

Undrar om det är någon som prenumererar på Hifi & Musik och som fått nummer 3/2011 i lådan ännu. Jag hade trott att det skulle ha dykt upp i mitten av veckan, eller i varje fall senast idag (fredag) men icke....
Nu undrar jag om det bara är min postgång som strular...vilket jag iofs inte tror men man vet aldrig....
Det känns som om det varit mycket strul med den tidningen nu på sistone....(reportage som försvinner, en hemsida som inte dök upp när den skulle och lite småfel i korrekturen.....). Funderar allvarligt på om man ska idas förnya prenumerationen när det är dags i april....

Massa Linnprylar...

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2011/03/04 :  14:53:25  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Nej, den kom inte idag.

Är väl fint av HiFi & Musik att låta oss som prenumererar på tidningen tjäna hela 80 kr/år och få tidningen hela en (1) dag för den som köper den i butiken.

TACK HIFI & MUSIK..

Mvh..

Jag kommer inte att förnya min prenumeration

Edited by - läktarörnen on 2011/03/04 15:06:27
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/03/04 :  14:55:08  Show Profile Send byZan a Private Message
Den ramlade ner i lådan idag


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/03/04 :  14:57:10  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Igår!
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/03/04 :  15:17:08  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Nej den har inte kommit.Men jag är van, får den sällan innan den redan finns ute.mvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2011/03/04 15:19:09
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2011/03/04 :  15:18:17  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Min har inte kommit än heller. Hade strul även med förra numret.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2011/03/04 :  15:47:03  Show Profile Send Tobba a Private Message
Jag har inte fått min heller,jag funderar också på att säga upp min prenumeration. Men det beror mest på att det står bara om alla nya sätt att lyssna på musik och jag är bara intresserad av vinyl.
Go to Top of Page

osborne
Member

451 Posts

Posted - 2011/03/04 :  16:38:12  Show Profile Send osborne a Private Message
Jag fick min idag.

Mitt musikrum.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44545
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/03/04 :  18:34:42  Show Profile Send huzze a Private Message
Mitt ex kom igår.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/03/04 :  18:47:44  Show Profile Send Vox a Private Message
I nummer 1-2 står det att nästa nummer kommer ut 3/8!!! Så det blir till att vänta. :-)

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/03/04 :  19:00:25  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Jag slutade prenumerera när jag såg tidningen i affären innan jag fått den i brevlådan, och det är väl två år sedan.

Köper inte i affären längre heller....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2011/03/04 :  19:07:57  Show Profile Send modernman a Private Message
Min har inte heller kommit

Jag prenumererar inte på den för att få den innan den kommer till affären. Jag har den för att jag ska slippa köpa den i affären. Jag gillar f.ö. musikdelen väldigt mycket. Inte så många tidningar som har den bredden.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2011/03/04 :  21:03:30  Show Profile Send Klenkar a Private Message
måste kolla lådan.....

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2011/03/05 :  09:40:13  Show Profile Send Reparatören a Private Message
Jag har prenumererat i några år men har precis sagt upp prenumenationen.
Själv tycker jag att innehållet inte är lila intressant längre, samt att tidningen kommer ut
I butiken innan jag fått den. Det är riktigt dåligt mot prenumeranterna.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2011/03/05 :  09:47:04  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag kommer att köpa den så länge den finns.
Det minskande antalet hifitidningar tyder på ett tynande intresse för hifi och åt det är det väl ingen här som applåderar åt?
Numera hittar jag inga utländska hifitidningar i pressbyrån.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/03/05 :  10:20:27  Show Profile Send bearwik a Private Message
quote:
Numera hittar jag inga utländska hifitidningar i pressbyrån.

Det varierar från varje Pressbyrå, i Solna finns det två, den ena har 5 på engelska samt H&M och Fidelity.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/03/05 :  11:52:27  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Problemet sett ur deras hänseende torde ju bli det att ett av argumenten till att prenumerera försvinner. Dvs finns den redan ute flera dagar innan man som prenumerant får den så faller ju argumentet att man skall få den innan lösnummerköparen och kvar blir endast att man sparar pengar.

Var för en del år sedan i kontakt med dem angåene huruvida de delade ut tidningen med hjälp av Posten eller Citymail och det verkar variera åtminstone här i Kungsbacka Kommun.mvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2011/03/05 11:57:29
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/03/05 :  14:04:26  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Jag prenumererar på rätt många tidningar och för mig känns det som ett mindre problem med några dagar hit och dit när tidningen kommer. Det kom nytt nummer av Hemmabiotidningen från samma förlag denna vecka så jag kan läsa den så länge.
Förr kanske avdelningen med begagnatannonser var en anledning att få tidningen tidigt, men det verkar som att det mesta annonseras på andra ställen nu för tiden.

Huvudsyftet för mig att prenumerera är att slippa gå till butiken för att köpa tidningen, och att det blir lite billigare. Den enda tidningen som jag läser varje nummer av men ändå köper lösnummer är brittiska Motor Boat & Yachting, den är betydligt dyrare att prenumerera på än att köpa lösnummer på den lokala OK-macken.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2011/03/05 :  16:43:36  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Om man inte hittar den HiFi-tidning man söker på pressbyrån eller liknande butik, ja då kan man ju köpa sin favorittidning från www.press-stop.se Man får ju tidningen direkt i/på lådan

Press-stop har både mycker HiFi & Musiktidningar.

Är ju som att prenumerera när man köper från press-stop, enda skillnaden är ju att man får tidningen HiFi & Musik tidigare från press-stop än från förlaget som ger ut HiFi & Musik

Mvh..
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2011/03/06 :  08:31:30  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
Jag köpte nästan varje nummer tills för några år sedan.

Att prenumerera för att få tidningen tidigare än någon annan, ser jag definitivt inte som någon vits.
Tiden mellan numren är ju exakt densamma även om jag prenumererar.


En intressant notering är att jag slutade köpa hifitidningar strax efter att jag äntligen blivit riktigt nöjd med ljudet här hemma.
Fokus flyttades från apparater till musik. (Har aldrig varit så intresserad av tidningarnas musikrecensioner för övrigt.)

Sedan jag slutat köpa tidningarna så skummar jag dem på biblioteket.
Tidningarna var inte längre värda sitt pris tyckte jag.
Nu har även detta skummande avtagit.


/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.


Edited by - Strmbrg on 2011/03/06 08:34:15
Go to Top of Page

ahultin
Member

240 Posts

Posted - 2011/03/06 :  09:30:34  Show Profile Send ahultin a Private Message
Intressant Strmbrg - det kanske är så det borde bli? När man är nöjd med det ljud man har hemma så blir intresset att läsa OM ljud mindre än att uppleva det själv...

Suck - sitter och funderar på nästa uppgradering - och just nu är det en Linn Majik DSI som jag har snöat in på - problemet är att den är alldeles för dyr.....

Massa Linnprylar...
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2011/03/06 :  09:35:38  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
Jag satt nöjd i flera år, köpte inte en pryl.
Häromveckan köpte jag dock ett Exposure-slutsteg och sålde mina Audion.

Faktiskt låter ännu mer musik bra nu...

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/03/07 :  12:18:47  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Nu är deras nya hemsida uppe iaf! Ska se om det finns något innehåll i den bara!?
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2011/03/07 :  13:43:05  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Hej! Ja jag fick inte nya nr idag heller

Kanske inte var så mycket läsnyttigt i den, men man vill ju ha det man betalar för..

Mvh..

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/03/08 :  10:35:10  Show Profile Send Vox a Private Message
Jag fick senaste numret igår måndag.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2011/03/08 :  15:19:58  Show Profile Send Reparatören a Private Message
Jag fick min igår måndag. Detta är sista tidningen jag får, nu är min prenumenation avslutad.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000