HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD + billig BD vs. dyrare BD???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/02/25 :  13:01:24  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Ställer denna fråga å en kompis vägnar:

Säg att man har en budget på sådär 5000-10000 pix och behöver en ny CD-spelare och en Blue-Ray.
2-kanals musiklyssning är prioriterat till ca 96,4635%
Hur bra stereoljud (och hur pass smidigt handhavande) får man om man köper en bra BD-spelare?
Är det bättre att satsa slantarna på två olika spelare? han lär nog köpa en billig BD + en dyrare CD i så fall.

MAO, duger en halvdyr BD-spelare till att spela musik med?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/02/25 :  13:51:24  Show Profile Send huzze a Private Message
5tkr för Cambridge BD650, 5tkr till valfri D/A
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2011/02/25 :  15:14:36  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Sony BDP-S770 1995:- och en beggad Stello DA-100 Signature


Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/02/26 :  10:57:30  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Här kan du läsa lite om ljudet från Oppos nya spelare som kostar från 6500 kr i Sverige, när de nu börjar säljas..... (jo, jag vet att en del redan fått sina, men enligt en känd sida för prisjämförelser är det ingen som har några i lager)

Jag kommer nog att köpa en BDP-93, men jag kommer att köra även tvåkanalsljudet över HDMI. Är lite sugen på BDP-95 för att den är snyggare samt att den har XLR ut som jag skulle kunna koppla till mitt gamla tvåkanalsförsteg. Jag vet dock inte om det skulle vara bättre än att köra via processorn med rumskorrigering så det är nog svårt att motivera merkostnaden av ljudmässiga skäl.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000