Får återkomma ikväll men Naim Nait 5i fick "Bäst Ljud" med Hegel H70, Cambridge A840, Marantz K.I Pearl Lite och Pioneer A-A9 mk2 (el vad den nu heter) strax efter. Yamaha A-S700 förvånadsvärt bra för sitt pris. Som vanligt hos H&M föll ingen ur testet utan alla ansågs fungera bra.
Ev kan jag ta med tidningen o scanna in testet på jobbet någon dag om du inte har ett Bibliotek när dig!?
Tack för info/hjälp.....jag kan kolla med bibliotek för lite mer läsning av testet, går och funderar på förstärkare i den prisklassen eller ev. ett steg upp då även Naim XS är ett alternativ.
Tänk över vad du vill ha för funktioner? Pre out? Antal ingångar, vilka typer av källor osv. Hur högt spelar du? Tungdrivna högtalare? Nait 5i funkar bra om du inte spelar så högt och jag gillar den skarpt Liksom Primare I21. Jag letade för ett tag sedan själv efter en förstärkare i denna prisklassen och det finns hur mkt som helst! Glöm inte Bort NAD, Rotel, Vincent heller. Å så alla godbitar till beggade!!
Tyvärr insåg jag att jag inte skulle få någon finlyssning de närmsta åren pga en liten flicka (nu 7 mån) så jag köpte en "så länge förstärkare" tills jag får bättre förutsättningar.