HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkartest i Hifi Musik nr10 2010
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

strom
Starting Member

27 Posts

Posted - 2011/02/21 :  13:09:07  Show Profile Send strom a Private Message
Någon som har någon sammanfattning av det testet, jag har endast hittat några uppdaterade kubmätningar.

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/02/21 :  13:35:09  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Har tidningen hemma.. vad vill du veta? Var det testet på förstärkare runt 10000:-?
Go to Top of Page

strom
Starting Member

27 Posts

Posted - 2011/02/21 :  13:58:03  Show Profile Send strom a Private Message
Stämmer.... det var dom runt 10000:- och jag är nyfiken på vilka dom testade och vem dom gillade bäst.
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/02/21 :  14:34:05  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Får återkomma ikväll men Naim Nait 5i fick "Bäst Ljud" med Hegel H70, Cambridge A840, Marantz K.I Pearl Lite och Pioneer A-A9 mk2 (el vad den nu heter) strax efter. Yamaha A-S700 förvånadsvärt bra för sitt pris. Som vanligt hos H&M föll ingen ur testet utan alla ansågs fungera bra.

Ev kan jag ta med tidningen o scanna in testet på jobbet någon dag om du inte har ett Bibliotek när dig!?
Go to Top of Page

strom
Starting Member

27 Posts

Posted - 2011/02/21 :  14:41:26  Show Profile Send strom a Private Message
Tack för info/hjälp.....jag kan kolla med bibliotek för lite mer läsning av testet, går och funderar på förstärkare i den prisklassen eller ev. ett steg upp då även Naim XS är ett alternativ.

Edited by - strom on 2011/02/21 14:42:09
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/02/21 :  14:51:32  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Tänk över vad du vill ha för funktioner? Pre out? Antal ingångar, vilka typer av källor osv. Hur högt spelar du? Tungdrivna högtalare?
Nait 5i funkar bra om du inte spelar så högt och jag gillar den skarpt Liksom Primare I21.
Jag letade för ett tag sedan själv efter en förstärkare i denna prisklassen och det finns hur mkt som helst! Glöm inte Bort NAD, Rotel, Vincent heller. Å så alla godbitar till beggade!!

Tyvärr insåg jag att jag inte skulle få någon finlyssning de närmsta åren pga en liten flicka (nu 7 mån) så jag köpte en "så länge förstärkare" tills jag får bättre förutsättningar.
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2011/02/21 :  18:12:38  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Följande stärkare var med i HiFi & Musik nr 10 2010

Cambridge Azur 840A V2
Denon PMA-1510AE
Heed Audio Obelisk SI
Hegel H70
Synthesis Magnum 100
Marantz KI-Pearl Lite
Micromega IA60
Myriad Z142
Naim Nait 5i
Yamaha A-S700
Pioneer A-A9 Mk II-K

Vann gjorde ju Naim så klart, det gör dom ju jämt när HiFi & Musik testar stärkare och Naim är med.

Även Hegel , Cambridge och Pioneer fick mycket bra ljudbetyg.

Övrigt : Synthesis är en rörhybrid.

Lycka till med ditt köp av stärkare.

Mvh.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000