HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Att använda dubbla slutsteg - några undringar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2011/01/28 :  13:51:25  Show Profile Send OcA a Private Message
Mina S-100 steg låter faktiskt mycket bättre bryggade än i stereo. Har även kört bryggade S-100 med 4 ohms-last i flera dagar utan bekymmer...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2011/01/28 :  15:04:26  Show Profile Send mangs a Private Message
När det gäller bryggning hänger det mycket på hur pass besvärlig lasten är. Det är stor skillnad på högtalare specade till 4ohm och högtalare specade till 4ohm. Intressant att de låter bättre, bättre som i högre eller märker du även skilland på ljudet? Att fämpfaktorn minskar borde göra att frekvenskurvan förändras något mer i förhållande till impedansen vilket faktiskt kan ge en hel del hörbara skillnader som lite mindre ljust ljud.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/01/28 :  15:17:54  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har bryggat i basen och jag har inte märkt att ljudet blir mindre ljust.
Allvarligt talat så har jag kört bryggat i nästan 40bast på allt utom diskanten. Men vad jag egentligen ville säga, så är det att det verkar vara mindre kritiskt med vad man använder för slutsteg när man delar aktivt. Men man ska väl ändå undvika slutsteg som brusar.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000