HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Oyaide Tunami II har ni provat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2011/01/23 :  11:52:43  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag tycker det är lite kul med kablar och andra små tweaks, lite pyssel en del sägel självdupering, jag vet inte, jag tycker det är kul.

Har nyligen provat oyaides nätkontakter med gott resultat.
Min favvorit 079an

Har funderat ett tag på att provat Oyaide Tunami II.

En hifikompis köpte lite Oyaideprodukter och passade på att låna hem Tunamin. Jag passade på att låna den också.

En rätt fet rackare, snygg som få enl mig, men smaken är som bekant delad.

Det var med rätt höga förväntningar som den kopplades in, men förväntningarna infriades inte....till en början.
Jag hade nog förväntat mig en mer bombastiskt presentation, ljudet som till en början manifesterades upplevde jag som sprött, delikat men med bra botten, lite kyligare o ljusare än jag förväntat mig.

Till en början kände jag, "Bra men...Furutechen är nog bättre ihop med min anlägning"
Jag kopplade in Furutechen(som faktiskt var bättre här än mina gamla NO Frey) Genast kom den där typiska gillarkänslan tillbaka...men nu med smolk i bägaren.

Bra drag, fyllig värme, men rätt tvådimensionellt, platt, diffust lite utsmetat. Ganska grovkornigt, hmmm....

I med besökaren igen och plötsligt öppnade sig en dimension extra, tydlig rumsinfo, spröda detaljer från stråkar och det där knorriga raspljudet som kan uppstå från vokalister i bland, very nice.

Hur ska man då beskriva dessa kablar, en bra balans mellan upplösning och helhet, fina anslag om ej de mest dynamiska jag hört.
bra botten, kraftfull bas. Rumsinfo och dimensionelitet (nytt hifiord) är i toppklass. Rent o snyggt ljud, lagom aggressivt, för det finns bett.

Vad gör jag med Furutech då? Jo, in i subben med den bara.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000