HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hififorums påverkan på er anläggning...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/01/15 :  01:11:09  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Näe, jag har ju syslat med det här i drygt 35 år så forumet har väl inte påverkat mina prylar så värst mycket.

Nähä? varför bökar du i högtalarna så fort Bernt varit här eller ringt eller skrivit något på er tramsiga intern-tv eller vad det heter?

Om katten tiger still så kanske det blir lite gåslever innan det är dags att sova!

Som en del av Er sett här hemma eller möjligen i en annen tråd så är huvuddelen av min anläggning så gammal (samtida med James Watts och den industriella revolutionen) att ingen internetaktivitet kan ha påverkat systemet.

Nu är ju detta en kontinuerlig process så åsikter, tipps och hjälp från bl.a forumvänner påverkar hela tiden vad som händer/används, på högtalarsidan har det självklart varit mer turbulent, det är ju vad jag sysslar med (turbulens alltså) nu får nog RLK högtalarna bli här länge, Brittmarie har defenierat dem som små och trevliga, undrade om det bara skulle vara dom två?

Marina!, Det heter ett fyra meter kort horn, annars helt korrekt.

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/01/15 :  08:57:18  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
quote:
Marina!, Det heter ett fyra meter kort horn, annars helt korrekt.

Förlåt!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/01/15 :  09:24:54  Show Profile Send Saro a Private Message
ingen alls. idag.

för en tid senad kanske det påverkade mig men man blir visare med åren och nu känner jag att inget av de jag äger påverkats alls av er
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/01/15 :  09:45:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag som är obstibnat, rabiat, opportunistisk och synnerligen provokativ skulle inte förföras av någon grupp av något slag, tvärtom, speciellt när det kommer till åsikter.
I enstaka fall kan jag, om någon bär fram ett intressant projekt, vara med just för att projekten i sig är intressanta.
Go to Top of Page

osborne
Member

451 Posts

Posted - 2011/01/15 :  09:49:53  Show Profile Send osborne a Private Message
Forumet kanske inte har påverkat mig i mina köp av grejer. Men alla dessa
tips och tricks som man fått reda på här. Dem hade jag nog inte fått annars.
Och framför allt alla trevliga människor som finns här.

Mitt musikrum.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44545
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2011/01/15 :  10:00:55  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Inte när det gäller hur mitt system ser ut tror jag, däremot har sagts mycket klokt av en del både här och på andra forum som varit värdefull information, saker som har varit vägande argument i olika beslut man tagit.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2011/01/17 :  20:07:54  Show Profile Send edison a Private Message
Forumet har haft betydelse på två sätt främst:
Det ena, är att träffa på ett gäng trevliga personer jag antagligen inte skulle lärt känna annars.

Vad gäller systemet så har forumet haft betydelse främst på dessa vis:
Hängde på Tangband 3"-hypen lite grann, blev ett par små vägghängda lådor som en av systrarna nu får avnjuta.Elementen köptes i gruppköp med en av medlemmarna här.Sen blev det ett par "Needle" med likadana element, dessa står nu som datorhögisar på varsin sida datorbordet.

Sen har det köpts lite diverse element beggat via forumet, varav några har kommit till användning, medan tex ett par SS-basar ännu väntar på att hamna i lådor.
Köpte ju också ett gäng billiga 4" & diskantelement från partsexpress.com genom ett gruppköp för några år sen.

Ett stativarprojekt jag påbörjat innan jag hamnade på forumet kom att "stressas" klart (kalendertid start>mål blev väl ca 7 år, hehe).
Klarades till "slutfört" dels genom en uppenbart nödvändig spark i baken då högtalarbyggtävlingen utlystes hösten 2008, dels genom att medlemmen ASTO på ett trevligt och bra sätt hjälpte mej designa filtret till högtalarna.Spelar på dem som huvudhögtalare.

Ett och annat (prov)lån av ljudpryl från några medlemmar har det också blivit, samt ett antal provlyssningar av diverse grejor.

I övrigt har anläggningen valts på "intuition och känsla", och det mesta var köpt innan jag kom till forumet.

Ja, det ska inte glömmas att några CD-skivor jag äger skulle jag inte haft utan forumet; en del har jag köpt på tips/fått höra hos någon medlem, några har jag fått.Tack till dem det gäller!

Inspiration och allmänt intressanta vinklingar på detta med hifi (& musik) har kommit genom åren, utan att alltid ha fått någon konkret betydelse för systemet i rummet...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2011/01/17 20:17:55
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2011/01/18 :  16:38:12  Show Profile Send Zombie a Private Message
Jag lyssnar inte på B&O, jag lyssnar på mina skivor...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2011/01/18 :  16:54:48  Show Profile Send svejk a Private Message
Zombie gör som vanligt skäl för sitt nick

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2011/01/18 :  20:02:01  Show Profile Send Wheels a Private Message
Sonic T-Amp "tvålkoppen" och Tangband W3-871 fick upp mina ögon, fast det var nog DIYaudio.com.
Sen Bjorns Tangband med W4-1320 som jag fortfarande lyssnar på.
Och Tripath!
Kan inte tänka mig bättre billigare förstärkare!
Min Denon som ena kanalen dog på slaktade jag, ingen ide att laga efter jag hört Tripath, och behöll trafos till
min TA3020,Tripath.
Men Petters horn som jag byggt...
Nu ska jag bara bygga Martinssons lilla Audes horn också!
Elemmentet ligger och ryker bredvid mig!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000