HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vridbar högtalareupphängning sökes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kimaster
Starting Member

8 Posts

Posted - 2011/01/08 :  01:48:06  Show Profile Send Kimaster a Private Message
Jag söker en stabil upphängning som ska kunna vridas åtminstone 45 grader åt höger och vänster. Jag har sett att det finns för mindre högtalare, men mina väger 8 kg styck.
Någon som har en aning? En bättre idé?

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/01/08 :  08:34:52  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Plattvupphängare?
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2011/01/08 :  09:19:17  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Jag hade ett slags väggbeslag till mina NHT 1.5 som bestod av vardera två vinklar, ungefär som hyllkonsoler, med varsin justerbar fot. Man sätter vinklarna på väggen, med lämpligt avstånd för att högtalaren skall kunna ställas där emellan, varpå man helt enkelt justerade fötterna och "klämde" fast högtalaren ovanifrån och underifrån. Konsolerna pallade många kilo och högtalaren blir vridbar 180 grader. Eftersom man själv väljer avtåndet mellan konsolerna får det plats så stora högtalre man vill, typ.

Kommer dock inte ihåg vart jag köpte dem. Det var många år sedan.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/08 :  10:46:45  Show Profile Send huzze a Private Message
B-Tech BT77

Har ett par i musikrummet som håller upp Amphion Helium3




Edited by - huzze on 2011/01/08 11:17:32
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000