HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 da9 eller primare cd21?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2011/01/05 :  17:11:59  Show Profile Send alexanderj a Private Message
I dag har jag en primare dv20 som är uppgraderad till en dv26 som transport till min da9.
Funderar på om en primare cd21 skulle bli bättre (bättre ljud) & då strunta i dacen eller är det bortkastad tid & pengar bara? Eller den kanske åxå skulle må bra av en da9?


Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(

ahultin
Member

240 Posts

Posted - 2011/01/05 :  21:19:26  Show Profile Send ahultin a Private Message
Kan inte besvara just den frågan - men en billigare lösning kan vara att uppgradera din DA9 till senaste spec (om du inte redan har den). Kostar från cirka 2000:- och uppåt (beroende på när din DA9 är tillverkad). Kolla på harmonydesigns hemsida.
Har inte gjort uppgraderingen själv (ännu?) så jag kan inte säga om det är värt det...men det är en inte alltför dyr uppgradering.....

Massa Linnprylar...
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2011/01/06 :  06:48:49  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Det har jag inte tänkt på mmin är från 06 har jag för mig med heter de fifo ????

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2011/01/06 :  18:15:33  Show Profile Send e-robban a Private Message
Jag kör själv den absolut senaste versionen av DA9 till en primare v25 dvd och är grymt nöjd, denna kombo borde rimligtvis vara bättre än 21:an på egen hand.
Uppgraderade dacen från föregående version och tycker att det var ett lyft.
Har också funderat på att para den med en "riktig" CD-spelare t ex cd21, mest av nyfikenhet. Skriv gärna på forumet om du har möjlighet att göra en jämförelse mellan de olika alternativen du nämner.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2011/01/06 :  21:12:16  Show Profile Send SW a Private Message
Har haft en uppdaterad DA-9 och den gav högre utsignal än de CD-spelare jag testade den emot. Man blir lätt lurad av det och tycker att det låter bättre när volymen är högre. Har själv en förstärkare (Abrahamsen V 2.0)där man kan reglera nivån på varje ingång var för sig med fjärren och den minns inställningen när man skiftar mellan ingångarna. Kopplar man då utgången från DAC:en till en ingång och CD-spelaren till en annan ingång så kan man med fjärren skifta mellan ingångarna sedan man justerat nivåerna så de liggar så lika som möjligt. Jag vill bara säga att jag har inte DA-9 kvar.

S
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2011/01/06 :  23:04:15  Show Profile Send e-robban a Private Message
faktiskt så tyckte jag det kändes som signalen blev svagare efter uppgraderingen av dacen, men det är inget jag mätt eller fått bekräftat av konstruktören...

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000