HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nya högtalare beställda!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2010/12/08 :  20:42:13  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Ja, ville bara berätta det

Efter en del lyssnande på Audio Concept blev det till slut ett par Neat Motive 2 SE. Vilka små pjäser och vilket stort ljud!

Bilder kommer när de anländer. Beställde i vitt utförande och de var det lite leveranstid på.

Tack till Robert och Gunnar på Audio Concept för ytterst trevligt och avslappnat bemötande! AC måste ju vara landets bästa hifi-butik? Ljusår före andra butiker jag besökt i Stockholm vad beträffar utbud och allmän trevlighet.

Någon som har ett par Neat?

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/08 :  21:08:53  Show Profile Send huzze a Private Message
Det blir nog kanon! De verkar tröga dock, 85dB/W men det är ju inga diskoburkar.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/12/08 :  22:06:17  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Lasse ('s HiFi) i Falun gjorde ett tappert försök att distribuera dessa engelsmän. Vet inte vad det föll på men jag tyckte de lät trevligt, det lilla jag hörde. Hoppas du blir nöjd!
För övrigt håller jag med om bemötandet på AC
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2010/12/08 :  23:37:49  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
Grattis till nya högtalare.
Alltid kul med ny utrustning om det är till de bättre.

Lycka till
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2010/12/09 :  06:15:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Grattis Gustaf!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2010/12/09 :  09:40:26  Show Profile Send Tobba a Private Message
Du har gjort ett mycket bra högtalarval! Jag har haft ett par Neat Motive2 och dom upplevde inte jag som trögdrivna,dom lät bra med all musik,fantastisk diskant och bra tryck i basen.
Dom är ju också lätta att flytta och tar inte upp hela rummets yta! Köpte dom av Robert på Audio Concept och kan bara hålla med om att Audio Concept är Sveriges bästa Hifibutik! Har nu sålt mina Neat för jag fick tag på ett par Royd Albion till bra pris och dom är jag ännu mer nöjd med.

Tobbe
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2010/12/09 :  10:29:13  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Kul att du har positiva erfarenheter, Tobba. Inte för att jag tvivlar på mitt val men alltid kul att höra stärkande omdömen. :)

Upplevde dem inte heller som trögdrivna, ljudet släppte bra och dynamiken suverän.

Drevs av en Sugden-stärkare på 30 w. Ska bli kul att höra dem med mitt Meridian-steg på 200 w.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/12/14 :  08:37:30  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Grattis! När får du dina Neat?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2010/12/14 :  08:40:31  Show Profile Send Gustaf a Private Message
De kommer nu under veckan hoppas jag!
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/12/14 :  09:10:42  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Härligt! Precis som mina Canton. :)

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2010/12/30 :  10:41:33  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Blev lite sena men nu har de kommit...och herregud vad bra de låter!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000