HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nätkontakter, Oyaide, Wattgate, Furutech
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2010/12/08 :  11:25:53  Show Profile Send Adagio a Private Message
Hej står i begrepp att byta lite nätkontakter på mina två Nordost Vishnu samt en Shiva. De är i orginaläget utrustade med Wattgate 320 dvs en budgetvariant samt någon nonameshuko med svart gummihylsa, guldpläterade kontaktdom av okänt råmatrial.
Har någon erfarenheter av följande kontakter Oyaide 046, 037 både shuko o IEC samt Furutechs olika varianter?
Kom med erfarenheter, ska bli intressant att jämföra med mina.
Om någon har något att säga om nätkablar från samma bolag vore det också kul att ta del av.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/12/08 :  11:48:17  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
I mina ögon/öron håller Furutech högre klass och kvalitet.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/12/08 :  11:49:55  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag har bara testat Wattgate mot andra hemmagjorda kontakter som Clou Cable tog fram.
Vi gjorde faktiskt blindtest och jag kunde i blindtestet plocka ut de olika kontakterna, så visst har de betydelse för ljudet.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2010/12/08 :  20:19:20  Show Profile Send Adagio a Private Message
Hm, räven, har du lyssnat på både Furutech och Oyaide? Jag har nämligen provat Oyaide 046 med guld/ paladium samt 037 med silver/rodium. Jag har dock ej provat Furutechs nätkontalter, vilka har rohdiumpätering. Jag kör med Furutechs dyraste XLRkontakt med kolfiberkropp på mina valhalla med mycket fint resultat. Ska bli ett eget reportage. Jag tycker att paladiumkontakten är klart trevligare än roiumkontakten men pga mina erfarenheter med XLRkontakterna såförväntade jag mig mer "slam" i ljudet. Paladiumkontakterna styrde upp det hela snyggt, elegant och med bra driv.
Med Rodium ökade microdynamiken men det var bättre och mer avkopplande med paladium.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000