HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Black diamond racing koner!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/22 :  17:43:28  Show Profile Send marbrink a Private Message
För ett tag sen skaffade jag soundcare superspikes under min cd-spelare(självhäftande 3-packs varianten). Jag upplevde en klar förbättring men jag skulle vilja att ljudet blir lite varmare. Min fråga är om BDR kan åstadkomma lite mer värme än superspikes?
Några andra förslag?

Tack!

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/01/22 :  21:01:36  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag hade ungefär samma "problem" när jag provade med spikes till min NAD 541i. Jag saknade också lite värme i ljudet.

Med SD-fötter (dämpkuddar) blev ljudet fylligare men samtliga register var fortfarande lite oroliga på nåt sätt och det gillade jag inte.

En BASE-platta provades därefter och det blev klart bättre på alla sätt, mycket bra till och med men jag tyckte den var alldeles för dyr.

Jag hade sen lite tur och fick köpa ett set "Ringmat Feet LW" till lågt pris (http://www.dennis-hifi.se/ringmat.htm) och de funkade också bra. Inte i nivå med BASE men liknande effekt d v s mer tyngd, fokus och detaljer. Ljudet upplevs som varmare.

Tyvärr provade jag aldrig med BDR trots att jag använder dem till min förstärkare för jag "antog" att karaktären skulle vara samma som med spikes (de är ju spetsiga också). Kanske jag skulle provat...





Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2003/01/22 21:03:32
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/22 :  21:24:35  Show Profile Send marbrink a Private Message
Hmm..OK..Jag vill ha något som låter lite som ett mellanting mellan spikes och kuddar... gör BDR det? Såg att Ringmat fötterna kostade 1000 kr...är det för 3 eller 4 st?
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/23 :  11:58:33  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag lade hockeypuckar under superspikesen och det mjukade upp ljudet lite...innan stod superspikesen direkt på en glashylla..fortfarande ingen som vet om BDR är lite varmare i ljudet?=)
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/01/23 :  14:15:38  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Ja, BDR är varmare.
Men prova att flytta konerna och vända någon spets uppåt.
Pröva den uppåtvända spetsen på olika ställen under apparaten.
Jag upplever skillnader beroende på hur man gör.
Fast det kanske du redan kollat.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/01/23 :  14:56:02  Show Profile Send Saro a Private Message
Jag rekomenderar Skilfing träspikes.. Jag tycker att de lät lite bättre än BDR koner och de är ganska billiga med.. 400 kr eller nått för 3 st..
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/01/23 :  15:35:13  Show Profile Send s.m.f a Private Message
och träkoner gör du LÄTT själv varför betala 400 för det du gör på ett kick själv....
PRova olika trämaterial.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/23 :  16:15:34  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
Ja, BDR är varmare.
Men prova att flytta konerna och vända någon spets uppåt.
Pröva den uppåtvända spetsen på olika ställen under apparaten.
Jag upplever skillnader beroende på hur man gör.
Fast det kanske du redan kollat.


Jag har inte BDR så det har jag inte kollar. Rekommenderar du MK3 eller MK4? MK3 ska vara varmare va?

quote:
Jag rekomenderar Skilfing träspikes.. Jag tycker att de lät lite bättre än BDR koner och de är ganska billiga med.. 400 kr eller nått för 3 st..


Var finns dom att köpa? Har aldrig sett dom..Skicka en länk om du har..

quote:
och träkoner gör du LÄTT själv varför betala 400 för det du gör på ett kick själv....
PRova olika trämaterial.


Hehe...Har DIY:at för mycket med dämpare och kablar osv. och efter ett tag blir det dyrare än o köpa färdiga produkter=)



Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/01/23 :  16:39:41  Show Profile Send Saro a Private Message
På hifipunkten www.hifi-punkten.se kanske de har dom.. Annars så bör de finnas i varje butik där de säljer Skilfing bänkar..
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/23 :  18:02:29  Show Profile Send marbrink a Private Message
Hittade inga spikes på hifipunkten och tyvärr har de ingen hemsida. Får väl försöka hitta en återförsäljare i närheten.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/01/23 :  18:15:42  Show Profile Send Saro a Private Message
Kolla på www.hifi-agenten.se för att hitta alla tänkbara återförsäljare av dessa..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000