HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audiofiler och kvinnor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2003/01/22 :  11:24:17  Show Profile Send jonny99 a Private Message
Jag läste nedanstående i en artikel om relationer på www.salon.com, se det som en vänlig varning.

"I really had no business trying to get another relationship going when we met. I'd recently made a Lifetime-movie-of-the-week-worthy escape from a relationship with a guy who owned the movie "Lost in Space" on both DVD and LaserDisc because he liked the sound quality. He would flip between the two of them and ask which one I thought had better center-channel sound. Every weekend. "

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/01/22 :  11:41:06  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Vänliga varningar emottages alltid tacksamt!! Men länken funkade inget vidare för mig...
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/01/22 :  12:02:49  Show Profile Send Frux a Private Message
Ta bort kommatecknet i slutet.
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/01/22 :  13:00:20  Show Profile Send David A a Private Message
he he... är det däför man är singel igen måntro?
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/01/22 :  14:52:19  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Vad heter artikeln, är lite "blind"...?

/P
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/01/22 :  15:33:01  Show Profile Send lindvall a Private Message
Artikeln i stort handlade väl inte om att leva med en audiofil, men här är länken:

http://www.salon.com/mwt/col/heaven_hell/2003/01/21/heaven_hell/index1.html
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/01/22 :  22:15:38  Show Profile Send yoko a Private Message
Trist artikel........undrar vad som händer med mig om jag står ute på köttmarknaden o ska bli bedömd..he he, en audiofila som ÄÄÄÄÄLSKAR audiofilträffar som går ut på att testa olika försteg i timmar, cd spelare i timmar...det är ju nästan som rumsren onani, samma grej om o om igen tills man somnar..he he!Jag tror nog att audiofil träffarna är en av de viktigaste grejerna i mitt ljudintresse efter själva musiklyssnandet o den njutningen.Vad skulle en grabb som verkligen inte förstår sig på audiofili tro om man drog iväg någon dag i veckan o spenderade en sådär 10 timmar med ett gäng killar..lyssnades efter skildnader mellan olika aparater.....hmmmmmmmm.Audiofili e nog värst för oss tjejer att drabbas av.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/01/22 :  22:24:44  Show Profile Send mag a Private Message
quote:
Trist artikel........undrar vad som händer med mig om jag står ute på köttmarknaden o ska bli bedömd..he he, en audiofila som ÄÄÄÄÄLSKAR audiofilträffar som går ut på att testa olika försteg i timmar, cd spelare i timmar...det är ju nästan som rumsren onani, samma grej om o om igen tills man somnar..he he!Jag tror nog att audiofil träffarna är en av de viktigaste grejerna i mitt ljudintresse efter själva musiklyssnandet o den njutningen.Vad skulle en grabb som verkligen inte förstår sig på audiofili tro om man drog iväg någon dag i veckan o spenderade en sådär 10 timmar med ett gäng killar..lyssnades efter skildnader mellan olika aparater.....hmmmmmmmm.Audiofili e nog värst för oss tjejer att drabbas av.



//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/01/22 :  22:35:03  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Originally posted by yoko

Trist artikel........undrar vad som händer med mig om jag står ute på köttmarknaden o ska bli bedömd..he he, en audiofila som ÄÄÄÄÄLSKAR audiofilträffar som går ut på att testa olika försteg i timmar, cd spelare i timmar...det är ju nästan som rumsren onani, samma grej om o om igen tills man somnar..he he!Jag tror nog att audiofil träffarna är en av de viktigaste grejerna i mitt ljudintresse efter själva musiklyssnandet o den njutningen.Vad skulle en grabb som verkligen inte förstår sig på audiofili tro om man drog iväg någon dag i veckan o spenderade en sådär 10 timmar med ett gäng killar..lyssnades efter skildnader mellan olika aparater.....hmmmmmmmm.Audiofili e nog värst för oss tjejer att drabbas av.



Hmmmmm ock ägna ett par kvällar för att se skillnaden mellan nätdrift och batteridrift på apparaterna

Vi killar har det lätt, stackars dig

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/01/22 :  22:40:28  Show Profile Send Johansson a Private Message
quote:
Originally posted by yoko

Trist artikel........undrar vad som händer med mig om jag står ute på köttmarknaden o ska bli bedömd..he he, en audiofila som ÄÄÄÄÄLSKAR audiofilträffar som går ut på att testa olika försteg i timmar, cd spelare i timmar...det är ju nästan som rumsren onani, samma grej om o om igen tills man somnar..he he!Jag tror nog att audiofil träffarna är en av de viktigaste grejerna i mitt ljudintresse efter själva musiklyssnandet o den njutningen.Vad skulle en grabb som verkligen inte förstår sig på audiofili tro om man drog iväg någon dag i veckan o spenderade en sådär 10 timmar med ett gäng killar..lyssnades efter skildnader mellan olika aparater.....hmmmmmmmm.Audiofili e nog värst för oss tjejer att drabbas av.



Den största fördelen med att vara hififanatiker och kvinna är ju att ni har i runda svängar 3*10^7 gånger större chans än oss karlar att hitta en partner (av motsatt kön) med samma brinnande intresse.

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...

Edited by - Johansson on 2003/01/22 22:41:59
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/01/22 :  22:51:55  Show Profile Send yoko a Private Message
Men då ska man ju behöva leta bland sina polare o det e ju sorgligt, för då misterman ju en vän..he he. Går man utan för vänskapskretsen så slipper man förlora en vän men vinner ändå en kille. Skämt åsido...Johansson:jo, på så vi e det ju bra, man har ju tur om man hittar ngn intressant kille bland alla tokar...jag har hittat en galning som var tillräckligt intressant-hans invit var:ska du hänga med hem till mig o lyssna på musik på min stäräå?Sedan blev det levande ljus..
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/01/22 :  23:21:52  Show Profile Send Johansson a Private Message
quote:
Originally posted by yoko

Men då ska man ju behöva leta bland sina polare o det e ju sorgligt, för då misterman ju en vän..he he. Går man utan för vänskapskretsen så slipper man förlora en vän men vinner ändå en kille. Skämt åsido...Johansson:jo, på så vi e det ju bra, man har ju tur om man hittar ngn intressant kille bland alla tokar...jag har hittat en galning som var tillräckligt intressant-hans invit var:ska du hänga med hem till mig o lyssna på musik på min stäräå?Sedan blev det levande ljus..



He he, undrar just om den repliken skulle gå hem på krogen. Med tanke på dentalhälsan så ids jag inte testa...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000