HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Grand Utopia VÄRLDENS BÄSTA HÖGTALARE!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/01/23 :  16:49:42  Show Profile Send JMlab a Private Message
Mitt senaste inlägg kunde ju lika gärna varit till
Anders 47
För övrigt är det kanske ett bra råd att köpa tidningen Audio och läsa vad de skriver om man tycker det är intr. att sätta sig in i artikeln
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/01/23 :  18:03:38  Show Profile Send Anders47 a Private Message
JMlab,
Jag har inget emot JMlab högtalare. Det är klart att det är trevligt om någon produkt eller till och med märke man har hamnar på 1:a plats någonstans. Dina Utopior är säkert utomordentliga högtalare och jag skulle inte bli förvånad om de är bättre än mina Revel Performa.
Jag har bara litet svårt att förstå att en hel del väljer hifimärken som identitet på forumet. Det behöver naturligtvis inte vara så, men man kan uppfatta det som en litet väl stark identifikation med de grejor man har. Bara en reflextion, no hard feelings hoppas jag.

Mvh
Anders
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/01/23 :  18:44:17  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Anders47

JMlab,
Jag har inget emot JMlab högtalare. Det är klart att det är trevligt om någon produkt eller till och med märke man har hamnar på 1:a plats någonstans. Dina Utopior är säkert utomordentliga högtalare och jag skulle inte bli förvånad om de är bättre än mina Revel Performa.
Jag har bara litet svårt att förstå att en hel del väljer hifimärken som identitet på forumet. Det behöver naturligtvis inte vara så, men man kan uppfatta det som en litet väl stark identifikation med de grejor man har. Bara en reflextion, no hard feelings hoppas jag.

Mvh
Anders




Jag har också ett hifimärke som identitet på forumet

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/01/23 :  19:08:36  Show Profile Send Anders47 a Private Message
OK Jorma, men det är en annan sak om man konstruerar grejorna själv som Jorma eller Mark Levinson. Men även detta har sina vådor. Madrigal har köpt upp Levinson och kickat ut honom, så nu står det hans namn på saker som han inte själv är med och designar.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/01/23 :  20:21:57  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Anders47

OK Jorma, men det är en annan sak om man konstruerar grejorna själv som Jorma eller Mark Levinson. Men även detta har sina vådor. Madrigal har köpt upp Levinson och kickat ut honom, så nu står det hans namn på saker som han inte själv är med och designar.



Det är en risk man får ta. Men jag säljer inte namnet för 10 dollar som jag tror att han fick. Och efternamnet kommer inte med heller

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/01/23 :  20:50:50  Show Profile Send JMlab a Private Message
No hard feelings!
Möjligtvis fantasitorka från min sida men det kunde vara Audionet
eller Wadia eller mitt förnamn men alla var upptagna.
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/01/23 :  20:58:12  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Är väl inte fel med ett "hifi namn" på ett hififorum?

Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/01/23 :  21:05:48  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Originally posted by Anders47


Jag har bara litet svårt att förstå att en hel del väljer hifimärken som identitet på forumet.

Mvh
Anders




Precis. Mycket coolare med EN produkt!

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/01/23 :  21:25:01  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Håller med. Det är inte lätt att hitta en id. Man prövar någon men den är redan upptagen och så sitter man där och skall snabbt hitta någon annan. Och när man väljer så är man inte klar över att den kanske skall hänga med ett bra tag.
Kanske det ibland kan bli extra coolt med produktnamn som id, som Wilson Grand Slam eller Wadia 861, men Samsung BT9837XEB ?
Men jag föredrar något som associerar till en person i stället för en produkt som man kanske gillar väldigt mycket då, men hur är det om några år?
I mitt fall var Anders redan upptaget så det fick bli en Anders variant.


Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000