HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 VIVID Audio på Hificonsult
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult

2112 Posts

Posted - 2010/10/09 :  10:36:42  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

nahoj

1542 Posts

Posted - 2010/10/20 :  07:31:21  Show Profile Send nahoj a Private Message
Efter den lyckade demon som var förra helgen börjar det nu dra ihop sig för nästa.

Pratade med Patrik Caesar igår, han tar med sig Vivid audio K1 upp till demon, plus ett helt knippe härlig musik.

Denna gång kommer vi använda Wadia S7i som källa

Så ställ in er på ännu en helg med ljuv musik på menyn.
Efter lunch på Fredag räknar vi med att vara igång.

Välkomna

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

nahoj

1542 Posts

Posted - 2010/10/22 :  16:25:24  Show Profile Send nahoj a Private Message
Då är vi igång efter lite stök med trafiken upp för Patrik

Välkomna in!

Min hemsida/Blogg
Go to Top of Page

nahoj

1542 Posts

Posted - 2010/10/23 :  14:34:17  Show Profile Send nahoj a Private Message
En bild till, lite närmare.

Tack till alla som besökta oss under denna demo, för er som inte hade möjlighet att komma går det bra att titta in någon annan dag att lyssna till Vivid K1.

Min hemsida/Blogg
Go to Top of Page

patrikcaesar

704 Posts

Posted - 2010/10/23 :  18:41:11  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Tack för en trevlig helg, nu är den ju inte slut än, men vilka trevliga och kunniga kunder ni hade.

För första gången så kunde jag helt lugnt släppa taget om demo till förutom konsulterna, men även kunder.

Fick höra för mig mycket ny musik och det var mycket passionerade musikälskare som spelade det ena efter det andra ljuvliga stycke musik.

Sen var det extra kul att springa på en kille från Eslöv där med sin tjej. En kul helg och mycket nya bekantskaper.

Kul att höra era reaktioner på K1 med det vi spelade på.

MVH
Patrik

Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

plind

1378 Posts

Posted - 2010/10/23 :  18:52:33  Show Profile Send plind a Private Message
Tack själv Patric, det lät riktigt bra tycker jag
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2010/10/23 :  19:10:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Jo, när jag och Peter var inne spelade det riktigt fint. Bra demo Patrik, tack så mycket!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

patrikcaesar

704 Posts

Posted - 2010/10/23 :  21:37:07  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Fast inte var det mycket till "demo" från mig

Ni introducerade mig till massa ny go' musik.
Skit också, borde försökt att tigga till mig de CD du hade med dig Peter.
Men det finns väl fler tillfällen att ses.
Patrik

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/10/23 22:55:16
Go to Top of Page

patrikcaesar

704 Posts

Posted - 2010/10/28 :  22:17:49  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
De är de här högtalarna som tas med den 12-13 nov.

"The Vivid V1.5 excelled at coherence-right up there with the Quad ESL-2905. Distortion was very low.

Dynamics were fast. With the right recordings, the speakers seemed to disappear.

Timbral accuracy is often in a tug-of-war with timbral beauty. In this regard the Vivid V1.5 was right up there with ASA's Pro Monitor, but offered a cleaner, more neutral sound that was as beautiful.

For a 6" bass driver, the V1.5's bass was astonishing, but then, the cabinet is twice the size of that of the usual 6" two-way, about 22 vs 11 liters.

The ESP Concert Grands could play louder and scale large works better, but were a step behind the Vivids in resolving power.

Now that I've heard the V1.5, I can readily believe that Vivid's G1Giya is the best loudspeaker Wes Phillips has ever heard. In my system as described, the V1.5 is the best two-way speaker I have heard, as well as the best speaker under $10,000/pair. Rather than concentrate on its limitations in scale, loudness, and bass, just think of the V1.5 as the BBC LS3/5A concept raised to the nth power. With real bass.

I'm not ready to go all Herbert von Karajan on you and claim that, after the Vivid V1.5, "all else is gaslight" as

HvK said of digital sound the first time he heard it. But the game has been changed, perhaps even more by the $7650/pair V1.5 than by the $65,000/pair G1Giya.
"

John Marks, Stereophile October 2010

Testet finns här http://www.stereophile.com/thefifthelement/the_fifth_element_62/index1.html

Patrik

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/11/05 14:21:14
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000