HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 YELLOWTEC sambeställning förlängd 7dgr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/09/22 :  20:21:47  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message



EFTER att blivit tillfrågad på PM om jag inte kunde förlänga tiden för sambeställningen så gör jag detta, men på Söndag går ordern iväg, inga fler eftersläntare


Ni som hört av er till mig skicka ett PM, så kommer jag att skicka tillbaka hur ett svar hur detta går till.

Söndag 6/3 så läggs ordern och sen kommer det ta tid innan nästa tillfälle ges.
Så vänta inte med PM om ni vill ha en PUC 2, för de som väntar på att jag ska lägga ordern är otåliga.

*Pris för Yellowtec 5500:- utan frakt (frakten tillkommer, ca 200 :- beror på flera faktorer, men jag skickar alltid assurerat)

*Pris för Konstantin USB kabel 2000:- i samband med köp av Yellowtec PUC 2. (Frakten är inräknad i frakten av PUC 2)











Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2011/03/01 14:12:22

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/09/24 :  14:11:39  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=8273&hl=yellowtec



Den här tråden ger nyttig information och bilder.

Patrik








Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/09/26 17:40:03
Go to Top of Page

chg
Member

171 Posts

Posted - 2010/09/28 :  12:46:00  Show Profile Send chg a Private Message
Nu har jag också lagt en beställning, skall bli spännande
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/09/30 :  14:08:27  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


quote:
Nu har jag också lagt en beställning, skall bli spännande




Du är också som alla de andra hjärtligt välkommen i gänget.










Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/09/30 14:09:55
Go to Top of Page

Rutger
Member

135 Posts

Posted - 2010/10/02 :  01:43:54  Show Profile Send Rutger a Private Message
Det är spännande med udda digitala prylar som klarar att spela musik.
Jag har erfarenhet av en annan billig digital spelare, låt namnet vara
osagt, som spelar skjortan av de dyrare (äldre) saker jag har. Klart kul.

Vad går sambeställningen ut på, vilken är fördelen? Kommer varje PUC2
med kvitto från svensk butik så att den blir "svensksåld" för bättre
andrahandsvärde??
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/10/03 :  12:30:54  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message




Sambeställningen går ut på att ni på hifi forum får rabatt på PUC 2 samt Entreqs USB kabel.

Är du intresserad av en PUC 2 med?





Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2010/10/03 :  13:19:13  Show Profile Send hjort a Private Message
Här går det att köpa en PUC2 för 4.930:-
http://www.canford.co.uk/Products/95-839_YELLOWTEC-PUC2-USB-AUDIO-INTERFACE-Analogue-line-and-AESEBU
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/10/03 :  13:29:12  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Ah, det är ofta förmånligt att handla hifi och andra saker i UK nu. Pundet är ju inte direkt starkt.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/10/03 :  13:58:18  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Denna informationen kom upp på ett annat forum med.

Det är klart du kan köpa den där, men då får du skicka den dit om du får problem med den.





Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2010/10/03 :  15:50:08  Show Profile Send eliot a Private Message
quote:
Ah, det är ofta förmånligt att handla hifi och andra saker i UK nu. Pundet är ju inte direkt starkt.

Det är en tysk produkt så vill jag spara några hundralappar så skulle jag försöka köpa den på postorder i Tyskland. Oberoende var ni köper den så rekommenderar jag den på det varmaste

Mvh,
Eliot

PS. Det finns antagligen en överenskommelse att man bara får sälja den i det egna landet men om man håller sig till detta är en annan sak....

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/10/03 :  16:06:17  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Jag har inte skickat iväg pengarna ännu, men skulle det visa sig att det blir betydligt billigare denna gång, pga av den Svenska kronans förstärkning på den senaste tiden, så blir det möjligtvis fraktfritt.
Men det ser jag på måndag eftermiddag/kväll.
Patrik









Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/10/03 16:15:21
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/10/03 :  19:13:45  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message



Sambeställningens sista timmar är här, jag skickar iväg betalningen tidigt imorgon.
MVH
Patrik







Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/10/03 20:20:25
Go to Top of Page

Rutger
Member

135 Posts

Posted - 2010/10/04 :  23:59:31  Show Profile Send Rutger a Private Message
hjort:
quote:
Här går det att köpa en PUC2 för 4.930:-
http://www.canford.co.uk/Products/95-839_YELLOWTEC-PUC2-USB-AUDIO-INTERFACE-Analogue-line-and-AESEBU

Förvisso, men till Canfords priser adderas brittisk moms med 17.5%. Det blir då 5793:-.
Deras porto är SEK 186, oklart om VAT tillkommer. Det gör totalt 5979:-. Ifall Canford har
stor handel med Sverige så utgår en moms på 25%, vilket gör en total på 6348:-.

Men PUC2 kan köpas för 4900:-, inkl moms och porto, från tyska handlare.
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/10/05 :  01:18:29  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message



Det vore intressant att veta om det också är http://www.mypromedia.de/en/How-to-order/ för då är det precis som killen på det andra forumet som hittade en billigare PUC2 kanske inte helt riktig information.

Denna sight är en B2B sight som är"Our online shop only exclusively addresses entrepreneurs - commercial businesses, businesspersons and self-employed professionals working in the field of technical media equipment, especially in broadcasting, production, culture and education."


Men jag tror nog att man kan finna en PUC2 något billigare, men då får man också se till att skicka den dit man köpte den om man skulle få ett problem.

Denna sight talar också mycket riktigt om vilka priser en PUC 2 betingar, så den som tycker att jag skor mig kan ju ta och räkna vad 412,25 ¤ gånger 1,25% i moms och sen lägga till frakt.
MVH
Patrik









Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/10/05 09:43:36
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2010/10/05 :  09:55:37  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
En reflektion jag gör då jag läser denna tråd.

Patrik distribuerar PUC2 i sverige och säljer dom till ett lågt pris där han skickar hem dom till köparna och självklart står för ev service. Han startar en tråd där han samordnar köpet här under butikshyllan på Hifi Forum.

I Patriks PUC2 beställningstråd lägger sedan forum användare in diverse länkar där man möjligen kan köpa PUC2 något billigare. Admin reagerar inte och inte heller Patrik där den sistnämnda istället kanske kan sänka priset/bjuda på frakten.

Är inte alla dessa länkar till andra inköpsställen "Of topic" i denna tråd? Vill vi ha det såhär, att i alla trådar där en handlare/distributör går in och skriver om en produkt och uppger ett pris så är det fritt för alla andra att söka lägre pris, någonstans på jorden, och länka in detta.

Om det är så det ska vara är det ett säkert sätt att hålla alla handlare och distributörer borta från forumen för detta vill man inte råka ut för. Att i varje läge försvara den svenska prissättningen.

Jag ser gärna att båda användare och admin funderar på detta och förhoppningsvis startar "prisjägare" egna trådar där man spekulerar och letar priser på produkter. Jag vill inte censurera informationen eller möjligheten att prisjaga, men det ska inte göras i en tråd någon i branschen startat.

Har ni förresten funderat på hur ett forum helt utan bransch inblandning skulle se ut? Inga annonsintäkter för serverplats, för resa till CES och andra mässor, inga inbjudningar till demos, premiärer och liknande, ingen nyhetsinfo om nya produkter. Tänk om ni besöker en butiksdemo eller mässa, utanför står det att det är fotoförbud, eller du får frågan då kameran tas fram, "varför ska du ta bild?, Du får inte publicera bilder härifrån"....

Branchen och forumen har ett ömsesidigt beroende och vi måste därför respektera varandra. Att kapa en produkt tråd under butikshyllan med prisjakt tycker jag är respektlöst.

Vänligen

Stefan


www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/10/05 :  10:40:46  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Du har så rätt Stefan. Tycker däremot att Patrik hanterade det bra. Det är dock lätt att glömma att en specifik tråd är för butikerna, speciellt när det finns en tråd till under ett annat sub-forum.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2010/10/05 :  10:48:44  Show Profile Send Joda a Private Message
Håller med Stefan. Det är ju knappast så att man räddar dumma användare från att bli rånade med skyhöga priser hos oseriösa handlare.

Var köpare får naturligtvis leta upp vilken säljare de vill, är ett fritt val. Men det känns lite taskigt att försöka leda iväg medlemmar till något annat ställe där priset (som anges) råkar vara något billigare.

Det här gruppköpet/sambeställningen är en service till de medlemmar som bor i Sverige och vill beställa härifrån. Jag tror knappast att det ligger tillräckligt mycket marginal för att motivera ur rent ekonomisk synpunkt, om man inte vill göra det som en förmån då man tycker det är roligt.

Hoppas det är okej att vi tar de kommentaren här där det kom upp. Är bara att flytta till ny tråd om det skulle vara så.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.

Edited by - Joda on 2010/10/05 10:49:20
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/10/05 :  17:40:57  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
quote:
Du har så rätt Stefan. Tycker däremot att Patrik hanterade det bra. Det är dock lätt att glömma att en specifik tråd är för butikerna, speciellt när det finns en tråd till under ett annat sub-forum.


Det är OK Bosse och Stefan, folk gör hur de vill, skriver vad de vill, vi är vuxna människor.

Men man bör väl kanske ha fakta klart för sig, så att man inte delger felaktig information.

Grattis till dina PlaneTs Bosse, visst är de häftiga.
MVH
Patrik





Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/10/05 17:43:38
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2010/10/05 :  19:51:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Petrik,
jag tycker att det är en ynnest att du startar ett samköp på det här viset hos oss. Om man läser det som gäller för det här forumet så står det bland annat
quote:
Det här är ett forum som riktar sig främst till branchanslutna, dvs. tillverkare och försäljningsställen för HIFI.
Här kan ni göra reportage om era egna produkter och trådar om tex lanseringar, demos samt andra aktiviteter ni håller på med.
Tillfälliga erbjudanden och/eller bildreportage från spännande besök ni gör passar också in här.
. Det vill säga PUC2-erbjudandet passar klockrent på det här forumet.

Det är inte bra när vi inte visar respekt mot varandra. Jag är helt övertygad om att Patrik ger sitt bästa erbjudande så det är bara för de som vill att ta det och de som inte vill kan låta bli.

Du tar turbulensen som Hjorts inlägg skapade på ett snyggt och proffigt sätt Patrik, det är strongt gjort.


quote:
Jag ser gärna att båda användare och admin funderar på detta och förhoppningsvis startar "prisjägare" egna trådar där man spekulerar och letar priser på produkter. Jag vill inte censurera informationen eller möjligheten att prisjaga, men det ska inte göras i en tråd någon i branschen startat.


Stefan, i grund och botten har du rätt men att i alla lägen propsa på "rätt och riktigt" skapar ett samtalsklimat som ingen av oss vill leva i. Vi kan väl ta oss själva som exempel. Både du och jag har "snubblat" när det skett har vi påpekat problemet, sökt dialog och gemensamt har vi alltid löst det. Det är precis samma sak som Patrik visade prov på här.

Hjorts information i sig är ju intressant men han "snubblade" in på fel ställe. Han har säkert lärt sig av diskussionen.

Att inte vara stridbar i alla lägen, att försöka få tillstånd en dialog grundad på fakta och att hellre fria än fälla är bra principer som Patrik använt ruskigt snyggt i den här tråden. Jag tycker att vi låter Patrik vara det skinande föredöme han är och så lär vi oss av honom när vi nu går vidare.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2010/10/05 :  20:13:34  Show Profile Send Joda a Private Message
Låter vettigt.
Var lite mer generellt min kommentar gällde och inte bara riktad mot hjort.

Mer som kommentar på beteendet och mentaliteten som kan leta sig in och som jag sett lite då och då på olika ställen, brukar inte sluta bra om man inte tar det på rätt sätt.
Hoppas ni förstår vad jag menade.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/10/05 :  20:20:33  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Jag gillar den här produkten och eftersom jag lovat att hjälpa Yellowtec att introducera den på Hifimarknaden, har ni blivit erbjudna att köpa här på forumen.

Detta sker också pga att Yellowtec tycker att vår hobby är intressant och vi för resonemang om en möjlig produkt för hifibranchen.

Stefan vet att det inte finns någon marginal att räkna med på detta och jag förstår varför och är tacksam för att han och andra försvarar mig.

Sen är det ju trist om "prisinformation" är missvisande eller direkt felaktig. Man kanske ska vara helt säker på sin sak innan man lägger ut sådant?

En kille sa åt en kollega till mig att han var på tok för dyr på en Amerikansk högtalare och att han minsann kunde köpa den för halva det priset begagnad, men det visade sig att det var en 2 generationer äldre produkt.

Chefen för samma Amerikanska bolag träffade jag på CES och han menade att han inte kunde förstå hur vi svenskar kunde vara så fjärran från vad han hört om oss.
Han trodde att vi personifierade "quality" och inte billighetsivrande till varje pris.

Han hälsade att modellen större inte kunde jämföras med den nya mindre och detta bara en generation bak.
-"We develop and improve and release new models for a reason, so that man actually made a poor choice buying the older model instead of a new smaller one"

Nåja, till sist är vi vuxna och köper vad och var vi vill.
MVH
Patrik











Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/10/06 16:49:40
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2010/10/05 :  22:43:58  Show Profile Send hjort a Private Message
Ojdå!
Måste erkänna att jag inte hade så bra koll när jag skrev inlägget. Nu för tiden skummar jag inlägg och då kan det naturligtvis bli fel. Såg inte ens att rubriken var Butikshyllan, så det var dåligt av mig.

Jag googlade helt enkelt på PUC2 och hittade vad jag trodde var ett billigare pris. För ett gruppköp handlar väll om att det ska bli billigare, och delade sen med mig av informationen. Så det var ingen kritik på något sätt. Det framgick inte heller av tråden att Patrikcaesar tog på sig garantin för produkten, vilket gör det hela till ett mycket bra erbjudande. Det kanske var underförstått i och med att det var under rubriken butikshyllan?
Sen om någon tror att jag försöker förleda folk härifrån, hehe. Ja då får det vara så.
Ber om ursäkt för allt, som sagt lite slarvigt av mig.

Mvh,
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/10/05 :  23:55:56  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message



hjort,
Det uppskattas väldigt mycket.
Patrik






Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/10/05 23:56:53
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/10/13 :  11:59:31  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Hi Patrick,
PUC2s were dispatched on Monday.
Best regards
Michael


Hoppas nu de får tummarna loss från UPS så att de hinner hit innan jag åker till Milano på Torsdag.
Annars skickar jag ut dem på tisdag till er.
MVH
Patrik


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/10/13 12:39:35
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/10/21 :  14:31:04  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


PUC 2 är skickade och på väg till sina nya ägare.
Patrik









Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/10/21 14:32:12
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2011/02/07 :  22:03:46  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


EFTER att blivit tillfrågad på PM om jag inte kunde förlänga tiden för sambeställningen så gör jag detta, men på Söndag går ordern iväg, inga fler eftersläntare
Vänta inte till sista minuten.


Ni som hört av er till mig skicka ett PM, så kommer jag att skicka tillbaka hur ett svar hur detta går till.

Söndag 6/3 så läggs ordern och sen kommer det ta tid innan nästa tillfälle ges.
Så vänta inte med PM om ni vill ha en PUC 2, för de som väntar på att jag ska lägga ordern är otåliga.

*Pris för Yellowtec 5500:- utan frakt (frakten tillkommer, ca 200 :- beror på flera faktorer, men jag skickar alltid assurerat)

*Pris för Konstantin USB kabel 2000:- i samband med köp av Yellowtec PUC 2. (Frakten är inräknad i frakten av PUC 2)









Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2011/03/02 12:45:21
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.91 sekunder. Snitz Forums 2000