Author |
Topic |
|
Kentet
Starting Member
5 Posts |
Posted - 2010/08/20 : 22:36:54
|
Hejsan, köpte en Pioneer A-550R för en billig slant på loppis. Till den har jag en kabel med 3.5mm plugg som gör det möjligt att koppla in t.ex. mp3-spelare till förstärkaren. Problemet är att när jag lyssnar på musik med kabeln så sänks musiken betydligt efter några minuters lyssnande. Jag har inhandlat en ny kabel med 3.5mm plugg. Har även kopplat in kabeln i andra ingångar (tuner och line tror jag), men problemet återstår. För att få tillbaks den normala ljudnivån så måste man ta ut kabeln till mp3n och sätta in den igen.Misstänker att problemet är i förstärkaren.
Borde även tillägga att jag är en amatör inom området.
Tack i förhand, Kent
Edit: Är ny på forumet så kanske har postat i fel kategori :) |
Edited by - Kentet on 2010/09/26 16:59:18 |
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel
1407 Posts |
Posted - 2010/08/21 : 10:07:39
|
Är du säker på att det inte är en volymspärr i mp3 spelaren? iom att hög volym är skadligt för öronen så har det införts en del spärrar ibland.
Eget ansvar är inte längre nödvändigt när storebror ser. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
|
|
Kentet
Starting Member
5 Posts |
Posted - 2010/08/24 : 16:40:45
|
Har testat med mobilen, datorn och ipoden, samma problem med alla. |
|
|
Kentet
Starting Member