Jag skulle vilja ha tips på vad man skulle kunna ha för element. Det skall bli en 3 vägare med 5-7" mellanregister och 8-10" basar (ev två st för att få upp känsligheten) Såg en klon på wilson puppy som var lite cool. Kom med förslag nu ss, focal allt är intressant...
Om du gillade klonen på Watt/puppy så har jag de basar som skall sitta där. Dynaudio 21W54. 8" total kvalitet 1995:-/st på HifiKit när dom senast fanns där (Dynaudio har slutat sälja löselement). Jag kan sälja 2 st för 1995:- tillsammans.
Förresten, i klonen hade dom väl använt Peerless för att spara pengar. I orginalet finns Dynaudion. Mina basar är mycket lite använda och orginalemballaget finns kvar.
Det har du alldeles rätt i. Jag såg bara att du sett klonen och kom på att jag hade dessa. Även jag har hört att Focal 120 skall passa bra ihop med Seas Excel. Två helt skilda karaktärer kan inget filter i världen få att spela bra ihop, eller hur?
Nej det är ju sant därav bättre att fråga här än att ta ett element och börja laborera det kan ju sluta hursomhelst. Skall fundera på ditt erbjudande...