HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kan det vara fel på strömmen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2010/08/08 :  13:08:47  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Hej alla forumläsare.

Har en fråga som inte berör hifi (eller lite i alla fall)

När jag och frugan satt och såg en deckare i går kväll (mördare okänd) så tyckte jag att tv-ljudet dista men frugan hörde inget, när vi sedan bytte kanal så hörde hon det också, jättetydligt.

Så jag tänkte är nog sändningen så jag satte i en dvd-film men samma sak där eller kanske än värre så jag prova även en vhs men samma sak även där.

Så nu frågan. Kan detta bero på strömmen??? Eller är det högtalarna som gett sig?? Tv,n är inte så gammal (4 år)och inte har jag spelat högt på den heller.

Till saken hör även att jag har haft lite problem med dist även i sterion.

Så tacksam för svar från alla som kan detta bättre än mig.

Mvh Läktarörnen.

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2010/08/08 :  13:31:34  Show Profile Send Staffan a Private Message
Jag har sibilance-problem hos mig vissa dagar
som hörs på både på hemmabion och hifi-anläggningen
och dom är inte kopplade på samma fas.
Tror att problemen startade efter att elmätaren
byttes ut mot en fjärravläst.


Go to Top of Page

Thzar
200.000-klubben

816 Posts

Posted - 2010/08/08 :  15:21:07  Show Profile Send Thzar a Private Message
Kom ljudet från högtalarna i tvn?
Då kan det röra sig om resonans problem som får TVn att skaka i takt o otakt med ljudet ur dess högtalare.
Om jag nu uppfattat texten rätt.
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2010/08/08 :  15:43:47  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Hej Thzar! Ja, ljudet kommer från tv-högtalarna så vitt jag vet, men jag har inte rört tv,n på flera år så jag vet inte varför det plötsligt skulle börja bli resonanser i den.

Att jag frågar om det kan bero på strömmen beror på att det även varit problem med min hifi som också vill dista.

Om det är högtalaren som gett sig i tv,n så borde det väl låta hela tiden och inte bara på vissa ljud/toner? Och som jag skrev så gäller det inte bara på tv-program utan också när man tittar på dvd-film.

Mvh Läktarörnen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000