HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jag funderar på en Grace m904
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/08/03 :  21:28:08  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har under en tid funderat på att investera i en ny förförstärkare. Den ska ha två olika kretsar, en analog och en digital del. den ska alltså inte konvertera en analog signal till digital om jag inte vill det. Dessutom vill jag ha en riktigt bra hörlursförstärkare. Den jag har hittat på marknaden är från Grace och modellen heter m904. Titta lite på den och berätta vad ni tror om att ha en sådan som förförstärkare. Den är kanske inte så snygg men den passar nog in bland alla mina nuvarande burkar.

http://www.gracedesign.com/products/m904/m904.htm



Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/08/03 :  21:49:49  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Oj, den såg dyr ut. Är den det?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/08/03 :  21:54:10  Show Profile Send gcs a Private Message
Den är inte dyr med tanke på vad man får. Runt 45K. Om det nu finns någon motsvarande i vår hifivärld så skulle den nog kosta en bra bit över 100K.
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2010/08/04 :  09:31:44  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Den var riktigt ful, får man ju ha i ett annat rum.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

plundin
Member

60 Posts

Posted - 2010/08/04 :  09:39:04  Show Profile Send plundin a Private Message
Grace bygger bombsäker elektronik, har inte testat controllern, men deras mickförstärkare är utomordentliga! .. Jag tycker dessutom att dom är snygga för att vara studioburkar!

Ett alternativ skulle kunna vara Crane Song Avaocet, den låg låg i samma prisklass när Golden Age sålde dom, nu när Zima distribuerar har jag ingen aning..

Även Crookwood tillverkar en Monitor Controller. Även här har jag bara använt deras mickförstärkare (asbra!), men om dom skvallrar om kvalitén så skulle jag kolla på dom med!

Ett "budgetalternativ" skulle PreSonus Central Station kunna vara (8K med remote).. det enda "negativa" som jag ser det är att den har TRS (Tele) balanserade ingångar, vilket betyder att man får skaffa/löda en del nya kablar...

http://cranesong.com/AVOCET.html

http://www.crookwood.com/~crookwood/monitor-controller-overview.html

http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=1

/ptr

arbetar hos Akkelis Audio
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2010/08/04 :  16:06:16  Show Profile Send jonny99 a Private Message
Benchmark DAC1 Pre? Fast den är kanske för billig.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/04 :  16:25:00  Show Profile Send huzze a Private Message
Den såg ju läcker ut.

Fjärr med sladd känns väl märkligt dock?
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/08/04 :  16:36:27  Show Profile Send gcs a Private Message
quote:
Fjärr med sladd känns väl märkligt dock?
Det fungerar i alla väder. Det finns nästan inget proffs som använder trådlös fjärr. Min CD-spelare från Sony har en kraftig sladd till fjärren.
quote:
Benchmark DAC1 Pre? Fast den är kanske för billig.
Det handlar inte om det utan den passar inte mina tänkta behov. Benchmark har väl bara digitala ingångar och jag behöver även analoga ingångar och utgångar utan att behöva använda A/D och D/A.
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2010/08/04 :  16:42:03  Show Profile Send jonny99 a Private Message
Finns olika versioner av Benchmark, de dyrare har analoga ingångar, en i alla fall.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2010/08/04 :  20:00:19  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Den tyckte jag såg riktigt fräck ut!

Artphotography
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000