HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 FM-sändare till MP3-spelare i bil
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/07/15 :  21:32:02  Show Profile Send bibl a Private Message
Det här är väl inte direkt hifi men.... Snart dags att åka på semester och den obligatoriska 40 mils resan till släkten. Tänkte ta med några cd-böcker för barnen och det är ju lättare att ta dom som mp3:or än som cd-skivor. Har kollat runt lite och det finns ju små smidiga FM-sändare som man kan koppla till spelaren via hörlursuttaget typ den här hos Teknikmagasinet Audia X DGT-301 eller den här hos Kjell & Co FM-sändare.

Någon som har testat den här metoden? Funkar det bra? Finns det någon speciell FM-sändare som höjer sig över mängden eller är det bara att plock första bästa?

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/07/15 :  22:57:45  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message
De flesta verkar funka, men ljudet suger verkligen jättemycket. Mina erf sträcker sig till nån ipod sändare och en griffingrunka med eget batteri i.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2010/07/15 :  23:10:37  Show Profile Send dwain a Private Message
Den audiaxen brukar jag rekommendera när kunder är inne. Den låter riktigt bra och sänder kraftigt. Dock se upp för vi har haft några kunder med bland annat volvo som sagt att radion inte klarade av att ta emot signalen bra. Så be att få prova den med din bil så det verkligen funkar

theseal: Just griffin sändaren sålde vi för några år sedan på TM och njae den var som du säger inget bra alls.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/07/15 :  23:27:06  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Jag har provat tre modeller.
Största nackdelen som jag upplevt är att dom verkar inte styra ut hela möjliga amplituden med dåligt signal/brus som följd.
Säkert en säkerhetsåtgärd för att inte överstyra radiosignalen så lätt, vilket i radiosammanhang är ett BIG No No.

Denna från Jula upplevde jag som bäst:

http://www.jula.se/fm-sandare-till-mp3-spelare-133319

Biltemas

och en jag inte vet tillverkare eller inköpskälla låter lite sämre.
I vilket fall blir det ju inte high end, men lite talböcker funkar det säkert bra till.

Du kan förövrigt få låna en av mig (jag använder ingen för närvarande), innan du slår till och köper.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000