Author |
Topic |
|
Comus
Member
321 Posts |
Posted - 2010/06/08 : 08:29:23
|
Hej!
Håller äntligen på att ta steget från lägenhet till hus, i huset kommer jag göra iordning ett dedikerat musikrum i källaren. Källaren är ett nödvändigt ont då jag inte tror att golven i övriga huset klarar av vikten av min vinylsamling.
Hur som helst vill jag fortfarande ha musik centralt i vardagen så jag tänkte sätta upp en extra stereo på övervåningen som ska matas med MP3-filer, har letat efter en stationär mediaspelare men utan lycka.
Den behöver ha intern lagring (ej streaming) och gärna en display så att man kan browsa bland mappar och filer.
Om någon kan ge tips på produkt vore jag innerligt tacksam, pristak runt 2000 - 3000 kr.
Mvh /
|
Comus |
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2010/06/08 : 09:29:18
|
Hejsan
Stationära mp3-spelare i den klassen finns knappast. Kan möjligen vara läge att titta efter en multimediaspelare typ Tvix R-3300 för 1500 kr + en hårddisk i valfri storlek. Squeezebox touch + en extern hårddisk hamnar en bit över 3000 och tar lite mera plats, men hårddisken går väl att gömma någonstans... Med Squeezboxen får du bättre hantering och med största sannolikhet bättre ljud.
/Per |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
|
Lindgren
Donator: Bildserver
330 Posts |
Posted - 2010/06/08 : 12:13:46
|
en dvd/blueray-spelare annars kanske, den billigaste jag hittade med stöd för inbyggd hårddisk (samt usb) kostade 995kr på prisjakt: LG BD350. Den fixar förståss även mp3. Lägg till 4-500kr på en hårddisk så kan du ha samlingen där. |
DiY and OpenSource is my melody |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2010/06/08 : 14:45:40
|
En CD med hårddisk? |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2010/06/08 : 15:01:23
|
Varför inte en Ipod Touch? |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Comus
Member
321 Posts |
Posted - 2010/06/08 : 16:36:15
|
Hej igen!
Fick mycket att tänka på när jag läste svaren, de som verkade klart intressanta var TEAC WAP-2200 eller en Squeezebox. Fördelen med dessa är att de båda har en display att kika på när man ska välja musik, får läsa på mer om dem.
CD med hårddisk vore bra men jag hittar bara två modeller, båda Sony, för 4 respetive 10 000 kr och de kom ut 2008.
Har redan en DVD med inbyggd disk, nackdelen är att man måste i sådana fall ha en extern skärm för att kunna browsa filerna.
MiniPC kräver också extern skärm och det vill jag helst undvika.
Ipod Touch ser ju charmig ut (om än lite liten:-), 64Gb som max och då ganska dyr, men det kanske går att koppla en extra disk till den med?
Jag tackar och bugar för tipsen, ska nu läsa på lite och se vad som blir smidigast.
Mvh / |
Comus |
|
|
|
Topic |
|