HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Komponent-kabel för ljud?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2010/06/07 :  21:56:39  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Någon som vet om man behöver ha betänkligtheter mot att använda komponent-kablar (för TV-signal alltså) som audiokablar? Skulle behöva koppla analogt från DVD till stereon för att komma åt HD-ljudet, tycker det hade varit en bra lösning att köpa dessa i så fall, 3par i varje "knippe".

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2010/06/07 :  22:12:38  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Det ska väl inte vara några större problem.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/06/07 :  22:14:05  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Jag har använt såna för att koppla ihop DVD/BLURAY med stärkaren analogt. Inga bekymmer, men kanske inte optimal prestanda.
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/06/08 :  08:23:27  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
jag undrar om inte det kan skilja lite i resistans i kablarna, har för mig att videokablarna ligger på 75 Ohm..
Självklart kommer det att fungera men som AlfaGTV skrev, kanske inte optimal prestanda.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000