HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny på forumet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tornil
Member

69 Posts

Posted - 2010/05/19 :  21:42:29  Show Profile Send tornil a Private Message
Hej!
Jag heter Torbjörn Nilsson, är 53 år och jobbar som fastighetsförvaltare inom malmö stad. Mitt hi-fi intresse vaknade på allvar under discoeran på 70-talet. Steget var långt mellan Luxor dirigent 2 x 10 watt och det brutala ljudet på discoteken. Pengarna i plånboken räckte inte till någon monsteranläggning utan det blev till att utnyttja fysikens lagar istället. 1978 inhandlades förstärkaren Harman/Kardon A402, Philips skivspelare, Techniks kasettdeck och radio. Från Ljudia beställdes ritningar till K-25 hornet.Mellanregisterelement o diskanthorn köptes på audioscan i köpenhamn samt ett antal öl. Aktiva filter fanns inte att köpa utan det lödades ihop efter en ritning som jag fick av en lundaforskare inom elektronik. 4 st slutsteg i byggsats köptes från U66. Det var så det började och tog slut 1990. Men nu efter 20 års törnrosa sömn är intresset återuppväckt och det första K-25 hornet börjar ta form.

MVH Torbjörn

Edit: sammanslagen av två trådar Mvh, PAC

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/05/19 :  21:46:20  Show Profile Send Rolf-san a Private Message
Hej på dej!

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2010/05/19 :  21:47:16  Show Profile Send tian a Private Message
Hej Hej !!!
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/05/20 :  10:25:14  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Hej.
Du får se till att rapportera bygget på "Bildreportage - Teknik & DIY".

Forumet är relativt välfyllt av DIY'are, som gärna ger och tar emot hjälp.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000