HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny på forumet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tornil
Member

69 Posts

Posted - 2010/05/19 :  21:42:29  Show Profile Send tornil a Private Message
Hej!
Jag heter Torbjörn Nilsson, är 53 år och jobbar som fastighetsförvaltare inom malmö stad. Mitt hi-fi intresse vaknade på allvar under discoeran på 70-talet. Steget var långt mellan Luxor dirigent 2 x 10 watt och det brutala ljudet på discoteken. Pengarna i plånboken räckte inte till någon monsteranläggning utan det blev till att utnyttja fysikens lagar istället. 1978 inhandlades förstärkaren Harman/Kardon A402, Philips skivspelare, Techniks kasettdeck och radio. Från Ljudia beställdes ritningar till K-25 hornet.Mellanregisterelement o diskanthorn köptes på audioscan i köpenhamn samt ett antal öl. Aktiva filter fanns inte att köpa utan det lödades ihop efter en ritning som jag fick av en lundaforskare inom elektronik. 4 st slutsteg i byggsats köptes från U66. Det var så det började och tog slut 1990. Men nu efter 20 års törnrosa sömn är intresset återuppväckt och det första K-25 hornet börjar ta form.

MVH Torbjörn

Edit: sammanslagen av två trådar Mvh, PAC

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/05/19 :  21:46:20  Show Profile Send Rolf-san a Private Message
Hej på dej!

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2010/05/19 :  21:47:16  Show Profile Send tian a Private Message
Hej Hej !!!
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/05/20 :  10:25:14  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Hej.
Du får se till att rapportera bygget på "Bildreportage - Teknik & DIY".