HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Sweet... Egentligen ganska bra
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2010/04/20 :  14:57:06  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Grävde i min gamla vinylsamling idag och hittade ett par gamla Sweet skivor som jag inte hört på år och dag, Desolation Boulevard och Sweet Fanny Adams.
Naturligtvis blev det en lyssningsrunda och nu tycker jag att töntstämpeln borde tas bort från dessa skivor.
Det är ju ett riktigt bra driv i en hel del låtar och de är kul att lyssna på.

Kul att återupptäcka gamla artister och skivor som man tröttnat på för ca 20 år sedan.

A balanced diet is a cookie in each hand.

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/04/20 :  15:00:25  Show Profile Send modernman a Private Message
Desolation Boulevard är en väldigt bra skiva. Iaf om man hittar den med "rätt" version av Fox On The Run (alltså den med gitarrintrot). Det är ju lite skillnad med låtarna på den skivan jämfört med tex Little Willy mfl. Snyggt producerad är den också! Väldigt bra trumljud!
Go to Top of Page

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2010/05/09 :  19:22:09  Show Profile Send diffen a Private Message
Härligt, det är inte bara jag som återupptäckt Sweet. Det är just de två plattorna som nämnts som jag tycker sticker ut lite extra...
"Set me free" på Funny Adams är en riktig höjdare tycker jag.




Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör
Go to Top of Page

Manticore
Member

99 Posts

Posted - 2010/05/12 :  16:17:10  Show Profile Send Manticore a Private Message
Sweet Fanny Adams är en riktigt bra platta! Har alltid gillat den, faktum är att den nästa blir bättre med åren. Riktigt skön rock, nästan lite hårdrock. Gillar den skarpt!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/05/12 :  16:42:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Kan bara hålla med ang Sweet FA!
Dom var ju hårdare æn vad Chinn/Chapman ville att dom skulle vara.
Tråkigt att det nu gick som det gjorde........

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2010/05/12 :  19:51:19  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Som diffen skriver så är ju "Set Me Free" en riktig höjdare
"Turn It Down" är också riktigt skön, kommer ihåg att jag i min ungdom såg musikvideon i ett TV-program som hette Videoteket, tror faktiskt det var på dansk TV.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/05/12 :  20:32:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Man kan hitta en heldel på youtube
Æven lite spår som ær live.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2010/05/12 20:33:02
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2010/05/13 :  11:15:08  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message
Håller med om att Sweet med fördel kan spelas än idag. Men varning för "Live in Denmark" - där får man höra att de verkligen inte kunde spela! :-( Antagligen är det andra musiker som gör mycket på studioskivorna för det låter helt enkelt för j-a dåligt när de spelar själva...

S
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/05/13 :  12:26:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Kan ju vara en dålig dag med...
Det kuliga med Sweet FA var att dom gjorde allt själva o namnet på plattan är en spark i skrevet på alla som klagade på dom.

Samma version som finns på dera halvlive
http://www.youtube.com/watch?v=V5_XB_U3xtY

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Manticore
Member

99 Posts

Posted - 2010/05/13 :  12:31:34  Show Profile Send Manticore a Private Message
Jag blev så inspirerad av Sweet, så jag var tvungen att plocka fram Sweet FA och Desolation Boulevard igår kväll. Satt och spelade båda plattorna flera ggr, och nu måste jag säga att Desolation Boulevard är lika bra den! Jag kom inte ihåg att den var så tung i ljudet och musiken, underbart! Jag menar ju då original Desolation Boulevard på RCA, inte den amerikanska versionen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000