HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAKAMICHI 480 - Cassette däck
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2010/04/19 :  14:35:12  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Har en bra välfungerande däck som ligger oanvänd och samlar på damm men rent nostalgiskt vill jag inte så gärna sälja den. Chefen hemma gnäller över antalet boxar....
Om jag ska sälja den trots allt - vad borde en intresserad köpare betala ???

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/04/19 :  15:07:31  Show Profile Send gcs a Private Message
Du får tala om för din chef att gcs på hifiForum har tre kassettdäck stående plus en massa andra saker som fyller ett helt rum och ett par rack i vardagsrummet. Hans chef säger att man ska hålla på så länge som man tycker att det är roligt. Samma chef tyckte någon gång på 60-talet att jag visst skulle försöka köpa ett par stora JBL monitorer som jag drömde om.
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2010/04/19 :  17:13:23  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Ja, chefer.... alla har sina fördelar och ....
Vad tycker du annars själv om ett passande pris ?
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/04/19 :  17:56:23  Show Profile Send gcs a Private Message
Tyvärr så verkar det vara så att kassettdäck och även då de bästa är väldigt lågt värderade. Jag tycker att det är lite konstigt med tanke på den avancerade mekaniken och elektroniken som det handlar om. Jag har själv en Nakamichi LX5 och den mest avancerade och bästa maskinen från Pioneer, CT93. Men du kan annonsera på http://www.hifimagasinet.com/ men kolla först vad ditt kassettdäck kostar på ebay.
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2010/04/19 :  18:18:50  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Jag hade själv ett Naka 480. Fungerade utmärkt (utom under en period då en lampa gick sönder och jag ersatte den med en lysdiod istället. Tyvärr var lampkretsen en del av logiken i maskinen ).
Spelaren var nakas instegsmodell, med 2 tonhuvuden.
1981 betalade jag 2695:- för mitt på Ljudcenter i Vänersborg.
Tyvärr får man inte mycket för kasettdäck these days. Oförtjänt låga priser i mitt tycke. Det har legat ett 480-däck ute på Rehifi ett tag, prissatt till 750:-. Där ligger kanske absoluta taket.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2010/04/20 :  00:55:01  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Tack för svaren !
Som ni säger: härlig sofistikerad maskin som det blir svår och synd att bli av med Har fått ett bra bud men är tveksam precis som man ska sälja ett sälsynt originalt LP á la Beatles. En Nakamichi ät en Nakamichi ...
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2010/04/20 :  09:55:43  Show Profile Send cittroman a Private Message
Sälj det inte!
Som det sagts tidigare, man får inte så mkt att det är värt att sälja.

Klart man har ett gäng bandare.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2010/04/20 :  18:20:36  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Ja två stycken Teac X1000 och en Teac X2000R rullbandspelare och en Pioneer 707 rullbandspelare denna tar dock endast 7" spolar o diverse MD o DATspelare
Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000