HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Är det ngn som ägeren H/KAVR65RDS? Behöver hjälp!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Babuska
Starting Member

12 Posts

Posted - 2003/01/17 :  17:30:34  Show Profile Send Babuska a Private Message
r det någon där ute som äger eller har ägt en AVR 65 RDS? Om så, brusar -ade er förstärkare så pass mkt att det var störande?

Jag köpte en H/K AVR 65 RDS i slutet av sommaren. Märkte ganska omgående ett ordentligt brus i högtalarna när jag använde koaxialingången. Returnerade då förstärkaren till butiken som då skickade den på lagning. Igår kom den tillbaka med bifogad felrapportering: Inget fel har lokaliserats. Förstärkaren brusar alltså fortfarande efter 1,5månaders väntan. Som om det inte vore nog med det, så försöker ägaren av butiken övertyga mig om att förstärkaren nog skall ha ett sådant jättehögt grundbrus.

Är väldigt tacksam för svar!
/Ola

Mera kosken i magen...

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/17 :  22:43:52  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Har lyssnat på avr 25, 75, 85, 7000, 2500, 3500, 7500 och har själv en 5500 men har aldrig hört något störande brus!

Om du köpte en 65 förra sommaren (2002) måste den väl vara begagnad?
Lämna tillbaka den och köp en annan!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Babuska
Starting Member

12 Posts

Posted - 2003/01/18 :  00:12:06  Show Profile Send Babuska a Private Message
SZR: Nej, den var inte begagnad. Affären hade utförsäljning av kvarvarande äldre modeller... Jag kan ju förstå ifall det skulle vara ngt produktionsfel på apparaten men när försäljaren börjar snacka om att det skall vara så här, så blir man faktiskt riktigt sugen på att ta sina pengar ngn annanstans.

Mera kosken i magen...
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/18 :  00:17:35  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Skulle vara kul att veta vilken affär det är ?
avr 65 fanns väl typ 1998!?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000