HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Musikalisk sub till elektrostater
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2010/09/17 :  14:48:14  Show Profile Send pak a Private Message
Är det ingen som har nån erfarenhet av rels T1 ,2 ,3?
Är själv sugen och kommer förmodligen köpa en T1 snart.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2010/09/17 :  23:38:38  Show Profile Send mangs a Private Message
Det blev till sist 2st Martin Logan Depth som jag sitter och lattjar med nu. Jag har fått till en väldigt bra frekvensgång +/-3dB från 15Hz-250Hz från lyssningspositionen /utan parametriska filter eller EQ.

Jag har heller inte fått några stående vågor. Det enda jag mätt upp är liiite eftersläpningar kring 30Hz men inget som stör.

Problemet som jag ser nu är att min Martin Logan Aeon måste avlastas nedåt i frekvens så att jag kan utnyttja mina nya basar fullt ut. Som det är nu har inte ens basarna börjat svettats när huvudhögtalarna börjar dista. Min tanke är att dela dem vid 70-80Hz.

Problemet är att jag sitter med Primare I30 som har en Pre out men ingen power amp in vilket gör att jag kan använda den som försteg eller slutsteg men inte både och med ett aktivt filter mellan. Eventuellt kommer jag koppla in min Vincentstärkare som slutsteg och köra I30 som rent försteg men det känns som resursslöseri då jag gillar ljudet I30 ger.

Någon som har ett tips? SKulle man kunna köra någon form av tape-loop?

Då blir det alltså:

DAC---->Tape in----->Pre out----->LP-filter 80Hz----->Tape out

Problemet är väl att det med denna koppling kommer skickas full nivå till filtret, eller?

I Manualen står det:
Preamplifier outputs
The preamplifier output sockets provide a line-level output from the I30
preamplifier stage which can be connected to another power amplifier, The level of this output is controlled by the volume control on the I30.
The TAPE OUT sockets provide a fixed level copy of the currently selected source, suitable for connecting to a tape recorder.
The TAPE1 OUT sockets provide a fixed level copy of the currently selected source, or a copy of the TAPE1 input, depending on the position of the MONITOR switch.

Detta borde innebära att jag har full signal från DACen in i försteget på I30 och sedan vrids volymen ned till pre out utgången som är kopplad lågnivå till subben, denna skickar i sin tur en Högpassfiltrerad signal tillbaka till tape-loopen och genom att trycka in Monitor-knappen får man höra den filtrerade signalen?

Edited by - mangs on 2010/09/17 23:56:40
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000