HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Earth Hour Kommer snart
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M3
Member

227 Posts

Posted - 2010/02/26 :  22:10:02  Show Profile Send M3 a Private Message
Jag vet att det finns en del kunskap på detta forum.

Så jag vill att alla som kan hjälpa de med mindre kunskap i elförbrukning att förminska deras.

Mitt bidrag blir att försöka få folk i allmänhet att spara någon krona och att minska det totala kw talet. Så jag kommer istället för att slå av elen hemma i en timme. (vilket känns fånigt då det krävs mycket ström att starta upp allt igen.)

Så kommer jag att försöka lära några personer på mitt jobb och i min närhet, hur saker och ting fungerar med el. Jag uppmanar er alla här att göra detsamma!

Det kan vara så enkla saker som att rycka ur nätbulor ur väggen, till mobilladdare och dylikt, till att kontrollera fönster och dörrtätningar.
Varför inte låna hem en värmekamera från ett hyrföretag för att se ev. kalldrag i ert hus. Koka vatten på spisen med lock på osv...

Så min uppmaning till er alla är att hjälpa mig sprida kunskap om energibovar, då det känns viktigare än att slå av elen i en timma.

Har ni några bra ideer på att spara el och några kronor? Posta gärna dem i denna tråd.

Hälsningar Ronnie

dsv
Member

113 Posts

Posted - 2010/02/26 :  22:14:10  Show Profile Send dsv a Private Message
Är det mer energieffektivt att koka vatten på spisen? I så fall får jag lära om, har blivit instruerad att vattenkokare är mer effektiva.
Go to Top of Page

M3
Member

227 Posts

Posted - 2010/02/26 :  22:19:14  Show Profile Send M3 a Private Message
Vattenkokare är effektivare än spisplatta. Men det är själva poängen jag vill åt.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/02/26 :  22:19:43  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
mer effektivt med lock än utan.....

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

dsv
Member

113 Posts

Posted - 2010/02/26 :  22:24:57  Show Profile Send dsv a Private Message
ok då är jag med igen :) Poängen var fortfarande klar!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000