Author |
Topic |
widescreen4
Member
264 Posts |
Posted - 2010/02/28 : 20:40:55
|
Alltså jag har ADSL från telia utan bas-abonnemang på tele (enbart bredband alltså) så det verkar märkligt. Hade bredband och tele innan men det va inga problem att välja bort tele nu efter Telia fått backning på sin ockerverksamhet.
|
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8639 Posts |
Posted - 2010/02/28 : 21:17:13
|
quote: (enbart bredband alltså)
Hmm...underligt..och du använder modem då,eller har du kabel "rätt in"? Andras erfarenheter av detta? |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
staffann
Member
691 Posts |
Posted - 2010/02/28 : 22:14:03
|
Sist jag kollade gick det att ha ADSL utan fast telefoni, men eftersom telia då inte får in pengar från telefonin kompenserade de med att lägga på högre pris på ADSL abbonemanget. Det är alltså inget tekniskt problem men jag vet inte hur ekonomin blir.
Edit: Nätavgift kallar visst telia extraavgiften och den är på 89 kr/mån. |
Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable. Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system |
Edited by - staffann on 2010/02/28 22:18:23 |
|
|
widescreen4
Member
264 Posts |
Posted - 2010/02/28 : 22:20:57
|
quote: Hmm...underligt..och du använder modem då,eller har du kabel "rätt in"? Andras erfarenheter av detta?
Ja jag har ADSL-modem från Telia kopplat till telejack. Och precis som staffann skriver lägger dom på en kostnad som i mitt fall blev 78kr/mån.
Däremot är dom inte pigga på att man inte väljer att ha tele såklart så det blir lite tjöt och dom försöker inbilla om att det blir billigare om man kör tele med. |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2010/03/01 : 21:22:41
|
Tror att jag betalade ungefär 550 kronor per månad för ADSL + fast telefoni, 8 Mbit/s. Men jag ringde jättelite. Tror inte att det går ringa mindre än vad jag gjorde. Därför var det ren idioti att ha den kvar och så bytte jag till mobilt bredband. (Vilket lustigt namn, för det är inte ens i närheten den hastighet som en äkta bredband har. Alla fall om man jämför med den som jag hade innan, när jag bodde i stan. 100 Mbit/s. Mobilt "bredband" ligger på max 6 Mbit/s.)
P.S. Konstigt att det finns ingen enhetlig standard vad ska förkortningen heta! Mbit/s eller Mb/s eler Mbps. Eller är de alla olika saker?
|
Edited by - pick-me-up on 2010/03/01 21:41:00 |
|
|
Topic |
|