HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 IsoTek Aqarius vs Quantum QX 4
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2010/02/21 :  10:45:10  Show Profile Send Figge a Private Message
Hej
Ni som var på Stockholmsmässan och lyssnade på demo av dessa två produkter, hur uppfattade ni påverkan i respektive system?
Positiva och negativa åsikter?
Någon som har dom i sitt system?

Tacksam för era åsikter.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2010/02/22 :  15:47:43  Show Profile Send Figge a Private Message
Ingen här på forumet som var på demon?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2010/02/23 :  20:57:20  Show Profile Send optimus a Private Message
Var inte på Stockholmsmässan men var på en liknande demo i Malmö när det var mässa där.
Dock var det ingen demo av Quantumlisten, den var inkopplad alltid.
Svårt att veta vad den tillförde.

Isoteks demo var däremot kanon.
Blev ett riktigt haksläpp när han kopplade in nätlisten (ca 4000:-).
Blev grymt stor skillnad till det bättre!
Blev ytterligare ett snäpp bättre med Aquarius men inte lika markant skillnad som att gå från "noll" till nätlisten.
Alla på demon (iaf de som sa ngt) var överrens om att det blev bättre med isotek:arna inkopplade!
Har inte testat någon av dessa hemma så jag kan inte svara på om de har några direkta nackdelar.
Plus att det var för mig helt ny elektronik och högtalare i ett rum jag aldrig varit i tidigare.
Kolla runt i din/dina lokala hifibutiker, kanske har de ett par du kan få låna hem!?

Edited by - optimus on 2010/02/23 20:57:46
Go to Top of Page

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2010/02/24 :  14:00:32  Show Profile Send erixon a Private Message
Jag var på mässdemon (söndag em) men då var det nätlisten Sirius som jämfördes med Aquarius. Instämmer helt i det som optimus skriver. Det blev en Sirius för mig som nu sitter i systemet och gör ett bra jobb .

"life is to short for boring hifi"

Edited by - erixon on 2010/02/24 14:01:29
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000