HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Jorma No.3 etta i fransk stortest
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2010/02/10 :  15:45:32  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Franska hifitidningen Haute Fide'lite' har i januarinumret (nr. 151) testat 25 olika signalkablar i prisklass mellan 300 till 3000 Euro.
Det finns 3 olika betyg med vardera maximalt 6 stjärnor. Det är för - och jag tar det på franska - : Timbre, Dynamique och Quality/Prix.
Enda kabeln i testet som fick maximalt 18 stjärnor var Jorma No.3.

Det var för övrigt den enda av våra kablar som fanns med i testet.

Priset i Frankrike för ett par No.3 ligger på 500 Euro.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/02/10 :  16:44:43  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Grattis

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/02/10 :  23:59:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Kan meddela att det testet märks tydligt i försäljningen också för sedan det publicerades har jag haft buntvis med kablar till Frankrike och Belgien på min göralista. Frankrike seglar upp som vår nya stora marknad, verkligen jatteroligt.

Högsta poängen fast vi ligger nästan lägst i pris i testet är ju lite fräckt också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2010/02/11 :  00:01:43  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Grattis Jorma

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000