HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 H/K integrerat vs H/K signature?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2003/01/16 :  04:29:04  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Hejsan gott folk! Behöver er hjälp! Jag har lyssnat H/K's integrerade 2 kanals förstärkare 670 och 690 och upplever ljudet som ganska hårt. Nu har jag sett att dom säljer ut H/K signature 1.0 och 1.5 (för och slutsteg) rätt billigt och undrar är det samma karaktär på ljudet på signature jämnfört med deras integrerade förstärkare?

Är sugen på att veta skillnade eftersom jag inte har möjlighet att provlyssna signature själv! Tacksam för tips!

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/16 :  09:47:55  Show Profile Send dole a Private Message
Jag har haft en ett H-K 1.0 signatur försteg som dessutom var balanserat, får du det till en bra peng är det riktigt bra. De hade en del mjukvarufel i början. Men det kan ju vara fixat. Felet var att de hade stoppat i kretsar med rätt märkning, men under märkningen var det en annan krets Det resulterade i att försteget fick spader ibland när man använde en annan fjärkontroll.
Försteget kostade nytt 16000:- , så en 6000-8000:- beggat borde vara rätt pris.
Slutsteget har jag inte ägt, men provat och det känns lite kraftlöst.
Skulle nog välja ett annat slutsteg.
Skillnaden mellan grejorna kan jag tyvärr inte säga något om, bara det jag känner till om signatur grejorna.
Hoppas att det är lite hjälp.
Mvh dole

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2003/01/16 :  13:48:09  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Dole jag får tacka för tipsen! Jag har hittat en tysk firma som säljer för och slutsteget som ett paket nytt för 1990 Euro och det tycker jag låter rätt billigt. Har dock märkt att signature inte finns med på H/K's egna hemsida längre så frågan är om signature håller på att utgå ur deras sortiment. Visserligen spelar det ju ingen roll men det är kanske därför dom säljs billigt?!

Upplevde du signature försteget som hårt eller väldigt "diskantigt" ?
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/16 :  16:02:11  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by Creator

Dole jag får tacka för tipsen! Jag har hittat en tysk firma som säljer för och slutsteget som ett paket nytt för 1990 Euro och det tycker jag låter rätt billigt. Har dock märkt att signature inte finns med på H/K's egna hemsida längre så frågan är om signature håller på att utgå ur deras sortiment. Visserligen spelar det ju ingen roll men det är kanske därför dom säljs billigt?!

Upplevde du signature försteget som hårt eller väldigt "diskantigt" ?

Nä då det är snällt och neutralt.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2003/01/18 :  18:41:33  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Dole ok det låter helt klart intressant! Jag upplever min integrerade 690 som rätt hård och sträv men det kanske är en helt annan karaktär på ljudet i signature!
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/19 :  15:14:10  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by Creator

Dole ok det låter helt klart intressant! Jag upplever min integrerade 690 som rätt hård och sträv men det kanske är en helt annan karaktär på ljudet i signature!

Jag det tycker jag, mycket mera harmoniskt. Medan Citacion fanns kvar såg det försteget exakt likadant ut. Och det vara en helt annan prislapp på de grejorna. Jag tror inte änns de såldes i sverige pga att det inte var tillräkligt mycket bättre än signatur 1.0:an.
Men som sagt var slutsteget rekomenderar jag inte. Då jag tycket att det var papper`s watt och inte levde upp till vad det låvade.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000