HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DLS hemma hifi?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2003/01/15 :  22:41:02  Show Profile Send Sondek a Private Message
Finns det någon som har lyssnat på dessa högtalare?

DLS R55
DLS U66

http://www.dls.se/homeaudio/homedefault.htm

Bättre och bättre dag för dag :-)

Edited by - Sondek on 2003/01/15 22:42:22

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2003/01/16 :  04:34:11  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Nu blev jag intresserad! Jag har DLS i bilen och det är ett oerhört mjukt och skönt ljud i dom högtalarna. Ingen som vet någon återförsäljare som man kan gå och lyssna på dom?
Go to Top of Page

Jens
Member

100 Posts

Posted - 2003/01/16 :  10:07:01  Show Profile Send Jens a Private Message
Har QLN varit med vid utvecklingen av dessa högtalare?
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/01/16 :  10:08:15  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Jag byggde ett par slutna lådor till en av deras billigare bilkoaxial (DLS 225, 5,25") och det lät mycket över förväntat väl hemma i vardagsrummet. Det bästa med de högtalarna var helt klart mellanregistret som nät naturligt och att stereobilden blev så bra. Ljudet kom in i rummet.


Så DLS tror jag har god potential att kunna göra sig bra hemma...
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2003/01/16 :  13:44:59  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Mailade till DLS för att få lite mer info om högtalarna! Här är svaret som jag fick om ni är intresserade av pris osv ...

Vårt projekt med hemmahögtalarare är i sin linda. Vi startade projektet för mer än två år sedan så det har tagit lite tid att utveckla dessa. Vi har ännu så länge bara producerat en provserie med högtalare som skeppats ut till våra utländska agenter. Då högtalarna har fått ett mycket positivt mottagande så startar serieproduktionen om några få dagar, men räkna med minst två månader till innan de finns ute i handeln. Serien kommer att kompletteras med centerkanal, sub o.s.v. för att bli komplett.
Priset är tänkt att landa på ca 14500 kr/par för R55 och 27000 kr/par för U66. Det är alltså inga lågprishögtalare vi talar om!

Med vänliga hälsningar

Gunnar / DLS
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/01/18 :  00:48:00  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Tufft, gick runt och funderade om DLS skulle hitta på något sånt här! Har med hyfsat resultat monterat ett par MS5 i små lådor och så länge det är stråk, blås och trummor minus baskagge så klår dessa proacklonerna. Addera en MW112 och du spöar dom i hela basområdet också...
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/01/18 :  00:56:26  Show Profile Send Sudden a Private Message
Oooh, spännande det här.
Kräver en provlyssning när dem kommer ut på marknaden.
Helt klart /Sudden
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/01/18 :  15:51:02  Show Profile Send celef a Private Message
"Jag byggde ett par slutna lådor till en av deras billigare bilkoaxial (DLS 225, 5,25") och det lät mycket över förväntat väl hemma i vardagsrummet. Det bästa med de högtalarna var helt klart mellanregistret som nät naturligt och att stereobilden blev så bra."

Intressant, samma idé har jag haft en längre tid (bilkoaxial till hemhifi), kul att det fungerade! Ändrade du nåt i standardfiltret?

sound pollution
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2003/01/18 :  18:40:09  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Jag har varit på väg att köpa mig ett par Audiovector eller Dali Grand men nu vill jag nog provlyssna DLS U66 innan jag bestämmer mig! Dom säger ju att deras koncept går ut på att kunna lyssna länge och högt utan att bli trött i öronen vilket jag tycker stämmer ypperligt med deras bilhögtalare så det ska bli intressant ....
Go to Top of Page

bmwpower
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/01/19 :  00:28:10  Show Profile Send bmwpower a Private Message
Man kanske skulle ta och bygga lådor till sitt 3 vägs focal utopia som sitter i bilen och se vad det går för nomhus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000