HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Massor av Hifi & Musik-sidor i tidningen Hemmabio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Slinger
Member

50 Posts

Posted - 2010/02/02 :  17:29:31  Show Profile  Visit Slinger's Homepage Send Slinger a Private Message
Man undrar ju hur de tänker och om de kollar tidningen innan de lämnar den till tryck. I mitt nyinköpta nummer av Hemmabio läser jag thomas nilssons krönika (sid 26) och på sidan efter ligger en halv artikel (sid 31) om Rod Stewart från senaste numret av Hifi Och Musik. Materialet från Hifi Och Musik löper på och i min Hemmabiotidning hittar jag nu ett test av högtalare (även det från senaste numret av hifi och musik) om fem sidor som även detta inte är komplett utan saknar sidor. Som läsare går jag alltså miste om det bästa i tidningen (testet av hemmabiosystem som jag verkligen ville läsa) och lite senare i Hammabio finns ytterligare sju jävla sidor från gissa vilken tidning. Hur är detta ens möjligt? Vilka klåpare....

www.kanonfilm.se

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2010/02/02 :  18:26:33  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Låter otroligt! Kontakta dem och kräv en korrigerad tiding, pengar tillbaka alt förlängd prenumeration om du har en sådan.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2010/02/02 :  19:59:34  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Såja, nu lugnar vi ner oss lite! Jag tror att man dras med någon form av trycktekniska problem, som kanske inte beror på att man är klåpare.
Jag sitter här med felfria exemplar av nummer 1-2 av bägge tidningarna. Det var dock sämre med förra numret av HiFi & Musik (12/2009) där ett antal sidor saknades. Efter ett att jag skickat ett vänligt e-brev till Pernilla på redaktionen så kom en ny tidning direkt i brevlådan.

Jag har prenumererat på HiFi & Musik i minst 15 år och HemmaBio sedan starten och vad jag kan minnas är det första gången det är fel på en tidning. En gång för länge sedan saknades några sidor i den brittiska tidningen hifi+, men det var bara att skicka ett e-brev så kom en ny tidning. Det kan bli fel även på tryckerier!

Jag trodde att tråden skulle handla om en sak som irriterade mig för några år sedan, det var att i princip identiska tester och reportage publicerades i bägge tidningarna. Jag förstår om samme reporter får skriva om t.ex. CES för bägge tidningarna, men då ska det vara lite skillnad på artiklarna. Har för mig att jag skrev och klagade lite på det då. På senare år har jag inte irriterat mig på detta mer.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2010/02/02 :  21:25:50  Show Profile Send jonasz a Private Message
Saknade också ca tio sidor av förra numret vilket snabbt ordnade sig efter ett email. Senaste numret var dock helt ok.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Slinger
Member

50 Posts

Posted - 2010/02/06 :  16:48:36  Show Profile  Visit Slinger's Homepage Send Slinger a Private Message
Nu har jag pratat med en skeptisk person på tidningen hemmabio. Jag fick dyrt och heligt lova att skicka min "oerhört märkliga tidning" till dem snarast. De skickade efter en dialog ett nytt nummer till mig med en lapp och kuvert där jag skulle skicka tillbaka mitt ex.....

www.kanonfilm.se
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2010/02/07 :  00:54:40  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
OT: Varför har du en URL som inte funkar som signatur?

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/02/07 :  13:37:07  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
OT: Varför har du en URL som inte funkar som signatur?

Funkar för mig.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2010/02/07 :  14:50:51  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
OT: Den som är där nu där ja! Men förut stod det www.finch.se och klickar man på den får man bara upp att det är en bruten länk. Den gode Slinger gick uppenbarligen in och ändrade sin länk utan att skriva någon kommentar till det jag skrivit.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Zmirc
Starting Member

10 Posts

Posted - 2010/02/08 :  02:07:15  Show Profile Send Zmirc a Private Message
Eftersom jag jobbar i tidningsvärlden har jag lite insyn i hur detta kan hända. Om tidningarna trycks i samma tryckeri kan det hända att snubbarna på tryckeriet råkar ta fel plåtar eller glömma att byta plåtar mellan tryckningarna. Det kanske ligger 47 plåtar med sidor av Hifi & Musik och sedan en plåt med en Hemmabiosida. Detta händer sällan och ser ju väldigt konstigt ut för läsaren. För några år sedan hände det i Sundsvall när Dagbladet (tror jag) hade en sida från Sundsvalls tidning i en utgåva. Man får inte riktigt arga konkurrenter-känslan då...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000