HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nu är Faktiskt.se större än hififorum
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2010/02/02 :  14:42:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Det är ändå onödigt att klanka ner på andra (forum), ty få av oss saknar lik i garderoberna ...
Tack för hjälpen Magnus. Jag håller helt med dig. Det vore trevligt om det gällde på alla forum även det du är med och driver.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/02/02 :  15:22:01  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Hela debatten känns lika mycket sandlåda som 119 Holm är fler än 118 Sjöberg

http://www.expressen.se/sport/Friidrott/1.1059082/sjoberg-slar-tillbaka-efter-holms-t-shirt

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/02/02 :  15:27:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag vill varken försvara Faktiskt eller förklara något av den policy som gäller där, men jag tror man fattat budskapet från många och har "anställt" en hel hoper vettigt folk som ska hålla lite ordning.

Min poäng var annars att när man sitter och klankar ner på andra forum blir det väldigt lätt att kasta sten när man själv sitter i glashus. Inte ens HF har varit förskonat. Dock har stämningen blivit betydligt bättre det senaste året.

Sedan kan man ju säga så här; om man inte är intresserad av ALLT som ett forum innehåller kan man ju undvika det som gör en till en rabiessmittad krokodil och bara hänga i avdelningar som är mer passande.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/02/02 :  16:32:24  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Sedan kan man ju säga så här; om man inte är intresserad av ALLT som ett forum innehåller kan man ju undvika det som gör en till en rabiessmittad krokodil och bara hänga i avdelningar som är mer passande.

Sedan kan man ju säga så här; om man inte är intresserad av ett forum så kan man ju undvika det och bara hänga i forum som är mer passande.

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2010/02/02 :  16:48:07  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Ooopps! Jag läste lite i länken till Faktiskt och blev förfärad över att man kastar grus i ögonen på varandra och pissar revir fortfarande nåja småpojkarna får väl hålla på där borta.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2010/02/02 :  17:03:48  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:

quote:

Sedan kan man ju säga så här; om man inte är intresserad av ett forum så kan man ju undvika det och bara hänga i forum som är mer passande.

Ja, men vad har det med Soundbrigades inlägg att göra?

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/02/02 :  17:44:38  Show Profile Send byZan a Private Message
Goldfinger; bara ett annat sätt att säga och inget annat Jo kanske ett konstaterande av mitt eget val av forum som passar mig

Här ett annat sätt; tycker forum är skit....roliga, men alla passar inte mig, inte för att de jag inte är med i är sämre, men det passar helt enkelt inte mig

Förövrigt så tycker jag att även soundbrigade har en poäng i det han skrev också

Edit: Goldfinger var felstavat

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/02/02 18:53:13
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2010/02/02 :  18:28:49  Show Profile Send pix a Private Message
Spelar väll ingen roll vad forumet heter, det viktiga är väll att hobbyn som sådan frodas och lever
Jag ser inte andra forum som konkurenter, och jag tycker inte att det är något negativt att folk hoppar mellan forumen
Bara alla har skoj, för hur kul skulle det vara att sitta ensam med denna hobby
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2010/02/02 :  19:09:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Spelar väll ingen roll vad forumet heter, det viktiga är väll att hobbyn som sådan frodas och lever
Jag ser inte andra forum som konkurenter, och jag tycker inte att det är något negativt att folk hoppar mellan forumen
Bara alla har skoj, för hur kul skulle det vara att sitta ensam med denna hobby

Helt rätt! Man väljer det stället som passar sin egen smak bäst. På det viset är skillnaderna berikande.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/02/02 :  19:15:11  Show Profile Send huzze a Private Message
OK jag är även med i ett Lego-community

EDIT: sen har vi ju hifi och musik som gemensam hobby här men alla har någon annan sidohobby (eller så är hifi siodhobbyn) så den samlade kunskapen är enorm.

Edited by - huzze on 2010/02/02 19:16:27
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/02/02 :  19:20:02  Show Profile Send Rolf-san a Private Message
Kan bara säga att jag gillar tonen på detta forum. Det finns så mycket kunskap som mer gärna delas ut till behövande. Kunskap möter brist på dito på ett ödmjukt sätt och hjälpen är alltid nära.
Sedan är det totalt ointressant om forumet är störst eller minst. Bara vi trivs tillsammans och kan munhuggas på ett respektfullt sätt.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2010/02/02 :  20:50:05  Show Profile Send 24U a Private Message
Jag har inte en susning om skillnaderna. Så därför har jag lagt en stund på att regga mig och merparten av stunden gick åt till att hitta en avatar och förminska den så den accepterades. Ni får inte skriva så... så jag blir nyfiken... nu måste jag lägga tid där också... *jaja, jag vet. Skaffa ett liv vettja*

Edit: Jag väntar fortfarande på angreppen....

https://www.facebook.com/stefanstudio

Edited by - 24U on 2010/02/02 20:51:15
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/02/02 :  21:10:07  Show Profile Send huzze a Private Message
Härifrån kommer det inga angrepp.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/02/02 :  22:28:04  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Min poäng, och jag vill inte bli missförstådd, var att om ett hifi-forum har en 'mindre inspirerande' musikavdelning undviker jag givetvis den. Likaså hänger jag gladeligt på ett forums DIY-avdelning men undviker HiFi-diskussionerna om det är för mycket ormolja, i mitt tycke. Har ett forum en taskig DIY-hörna kan ju media-avdelningen vara helt tip-top ... men det tror jag alla förstod.
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2010/02/03 :  07:17:00  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Tycker att du har en stor poäng där Magnus (soundbrigade).

Jag gillar att kolla bilder på euphonia och reportage på HF.nu.
Jag läser gärna hifidelen på faktiskt eftersom en del konstruktörer skriver där vilket är intressant. På hembio.se läser jag gärna om hembio

Så alla forumen tycker jag är bra på sitt sätt och det är kul att det finns flera forum för något så smalt intresse som ljudåtergivning. Eller vänta...det kanske inte alls är ett sånt smalt intresse egentligen

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/02/03 :  09:02:42  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag är med på Sysidan.se, men är totalt ointresserad av i princip allt utom historisk sömnad och korsetter. Likadant är det med TrulyVictorian - bara korsetter, resten är inte speciellt intressant för mig.
På de flesta hifi-forum är färdig-hifi totalt ointressant.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2010/02/03 :  13:05:38  Show Profile Send matså a Private Message
Ja alla forum som har matså som medlem är störst och bäst.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/02/03 :  13:53:10  Show Profile Send Rolf-san a Private Message
Jag får väl säga som någon broder Marx: Den klubb som vill ha mig som medlem vill jag inte vara med i.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/02/03 :  17:09:03  Show Profile Send byZan a Private Message
Jag vill inte heller bli missförstådd, bara för att jag skrev ur min synvinkel

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000