Author |
Topic |
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2010/01/30 : 15:03:29
|
Har blivit sugen på en transistorförstärkare av modell kraftig. Har en Korsun v8i inom räckhåll men vet väldigt lite om dessa. Någon här som har en eller har haft och kan i grova drag dela med sig av hur dom låter. |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
softishman
Member
602 Posts |
Posted - 2010/01/30 : 15:20:36
|
Jag har haft en sådan.... Inte länge dock... Väldigt vass i ljudet, skrikigt och jobbig att lyssna länge på. MEN den har massor av effekt och orkar driva allt vågar jag påstå! Men ljudkvalitéerna var inte så märkvärdiga.... Blev lite bättre att byte ut medföljande metallbyglar mellan preout och main in.... |
|
|
80-talet
Member
362 Posts |
|
svanbo
Member
1240 Posts |
Posted - 2010/01/30 : 16:11:53
|
Tror det var en del på minhembio.com som köpte den när kina-Hifi var nytt och hett för ett par år sen. Har nästan bara hört lovord om den. Kolla på det forumet. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2010/01/30 : 17:01:49
|
softishman skrev: quote: Jag har haft en sådan.... Inte länge dock... Väldigt vass i ljudet, skrikigt och jobbig att lyssna länge på. MEN den har massor av effekt och orkar driva allt vågar jag påstå! Men ljudkvalitéerna var inte så märkvärdiga.... Blev lite bättre att byte ut medföljande metallbyglar mellan preout och main in....
Mina högtalare är lite "laidback" så det skulle kanske funka ihop? |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2010/01/30 : 17:02:21
|
Svanbo: Tack det skall jag göra. |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2010/01/30 : 17:53:45
|
Blir värme i rummet av förstärkaren! Sen är väger den en hel del och ser dessutom brutalt stor ut iom att den är rätt hög. Fjärren ligger bra i handen.
Lyssnat med Korsun till OM-6 mm, vill minnas att trumset/dubbelkagge lät väldigt naturligt på många skivor.
Korsun V8i (Dussun) finns det 8 sidor text i en officiell tråd
Väl värt att tänka på att man kan riskera betala mer nu för ett beg köp än de kostat nya i gruppköpet, bara som en parantes
Recension på forumet |
|
|
|
Topic |
|