HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Korsun v8i något att ha
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2010/01/30 :  15:03:29  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message

Har blivit sugen på en transistorförstärkare av modell kraftig.
Har en Korsun v8i inom räckhåll men vet väldigt lite om dessa.
Någon här som har en eller har haft och kan i grova drag dela med sig av hur dom låter.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2010/01/30 :  15:20:36  Show Profile Send softishman a Private Message
Jag har haft en sådan....
Inte länge dock... Väldigt vass i ljudet, skrikigt och jobbig att lyssna länge på.
MEN den har massor av effekt och orkar driva allt vågar jag påstå! Men ljudkvalitéerna var inte så märkvärdiga....
Blev lite bättre att byte ut medföljande metallbyglar mellan preout och main in....
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2010/01/30 :  15:22:25  Show Profile Send 80-talet a Private Message
Det är en OEM av Mark Levinsons;
http://www.redrosemusic.com/affirmation.shtml


Hur den låter kan jag tyvärr inte svara på.

eoJeud
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2010/01/30 :  16:11:53  Show Profile Send svanbo a Private Message
Tror det var en del på minhembio.com som köpte den när kina-Hifi var nytt och hett för ett par år sen. Har nästan bara hört lovord om den. Kolla på det forumet.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2010/01/30 :  17:01:49  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
softishman skrev:
quote:
Jag har haft en sådan....
Inte länge dock... Väldigt vass i ljudet, skrikigt och jobbig att lyssna länge på.
MEN den har massor av effekt och orkar driva allt vågar jag påstå! Men ljudkvalitéerna var inte så märkvärdiga....
Blev lite bättre att byte ut medföljande metallbyglar mellan preout och main in....


Mina högtalare är lite "laidback" så det skulle kanske funka ihop?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2010/01/30 :  17:02:21  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Svanbo: Tack det skall jag göra.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2010/01/30 :  17:53:45  Show Profile Send Passerati a Private Message
Blir värme i rummet av förstärkaren! Sen är väger den en hel del och ser dessutom brutalt stor ut iom att den är rätt hög. Fjärren ligger bra i handen.

Lyssnat med Korsun till OM-6 mm, vill minnas att trumset/dubbelkagge lät väldigt naturligt på många skivor.

Korsun V8i (Dussun) finns det 8 sidor text i en officiell tråd

Väl värt att tänka på att man kan riskera betala mer nu för ett beg köp än de kostat nya i gruppköpet, bara som en parantes

Recension på forumet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000