HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Elektronik som handbagage?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2010/01/30 :  09:23:52  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Hur fungerar det att ta med sig en förstärkare som handbagage på en inrikesflygning? Är det ok? Tillåtet? Förutsatt att det är en förstärkare som klarar maxvikten för handbagage förstås.

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2010/01/30 :  09:28:48  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message
Kolla med flygbolaget som du skall resa med.
Skiljer lite mellan olika bolag på bl.a. vikt.


"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2010/01/30 :  16:28:46  Show Profile Send ulf a Private Message
Jag blev stoppad i säkerhetskontrollen på Ronneby flygplats när jag hade en dyr tjock nätkabel i handbagaget. Skulle ju kunna strypa nån med den tyckte vakten. Jag undra om inte min slips hade varit bättre om jag nu prompt skulle vilja strypa nån på planet men vakten ville ej lyssna på detta. Frågade sen luftfartsverket om det var förbjudet med nätkablar i handbagaget men inget sånt förbud fanns men Ronneby var en privat flygplats med egna regler.
Konstigt folk har ju div kablar med till laptops, iphones etc.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/01/30 :  17:54:51  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Varför chansa ...
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/01/30 :  18:09:11  Show Profile Send gcs a Private Message
Ulf du om någon borde väl veta att man inte skämtar med säkerhetsfolk, poliser och vissa andra myndighetspersoner.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2010/01/30 :  18:11:55  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag fick inte ta med mina fridykninsfenor som handbagage. Det var tvärstopp i säkerhetskontrollen. De är lite paranoida, vad är ett par fenor mot en flaska vodka?

I alla fall, när de var kört så skojade jag till och frågade om de var rädda att jag skulle smiska flygvärdinnorna, det gick inte ner helt väl kan jag säga.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Olofpräst
Member

60 Posts

Posted - 2010/01/31 :  07:16:39  Show Profile Send Olofpräst a Private Message
Eftersom en laptop alltid är ok, inklusive nätdel (och - hemska tanke - anslutningskabel!) så kan man ju undra vad som kan gå fel. Själv har jag åkt med allt möjligt elektronikskrot i handbagaget, dock hittills ingen förstärkare. Var bara beredd på att få visa upp allt och köra många varv genom röntgenapparaten!
Och för allt i världen: Var vänlig mot vakten!
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2010/01/31 :  11:30:25  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Hear hear! Har flugit med mycket konstig utrusting, mest prokutionsutrustning och samples, utan problem - visa och förklara och var tydlig och trelvlig, om möjligt demonstrera. Samma sak gäller vid försengingar - bara var väldgt trevlig så löser sig det mesta! Har lyckats vid inställt plan komma hem tidigare än utsatt tid inte bara genom att vara lugn och trevlig och påtala att det är ju inte den stacars receptioisten som ställt in planet!

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/01/31 :  12:26:29  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Säkerhetspersonalen på Kastrup konfiskerade en tandkrämstub med nog tandkräm till två tandborstningar häromsommaren ...
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/01/31 :  13:50:53  Show Profile Send Mschill a Private Message
Jag fick mitt bagage genomsökt och en hel del olustiga frågor när jag reste till USA för några år sen. Då säkerhetspersonalen frågade alla dessa dumma frågor.

"Har du packat din väska själv?"

"Nej jag fick den av en kille med turban utanför flygplatsen, är det ett problem?"

"vänta här jag ska prata med min chef"


Kanske inte den ljusaste ide jag haft. Men jag var bakfull och på uselt humör.

Chefen kommer och tar över och förklarar att dom ser allvarligt på sådana skämt.

"Har du lämnat dina väskor utan uppsyn sen du packat dom?"

"Japp, lämnade dom 5h ute på gatan, Och ingen tog dom"


Det var då jag fick ett alldeles eget litet rum för kroppsvisetering.
Men till slut bad jag om ursäkt och bedyrade min oskuld i div terrorismsammanhang och jag fick fortsätta.

Men skulle nog inte göra något liknade idag. Dom gör ju trots allt bara sitt jobb, och all kred till dom för det.

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2010/02/02 :  11:20:10  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ha ha, lysande, du tog det väl långt kanske men lysande ändå.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000