HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 MBL Demo - Uppskjuten - OBS!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2010/01/14 :  19:22:03  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message

www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2010/01/28 22:14:51

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2010/01/15 :  13:14:06  Show Profile Send Wizard a Private Message
Gött

Wizard
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2010/01/19 :  11:23:49  Show Profile Send Wizard a Private Message
Vilken elektronik ska användas till dessa högtalare?

Wizard
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2010/01/24 :  17:03:36  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Tider kanske någon undrar över?

På lördag kör vi mellan 10:00 och 15:00 och på söndag mellan 11:00 och 14:00.

Elektronik är inte spikat ännu. Vi väntar på besked kring olika leveranser men om allt går väl kan det bli fler premiärer under demodagarna.

Välkomna.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2010/01/27 :  21:21:27  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
På söndag kommer vår favorit barista Plind att finnas i butiken med sin kaffemaskin.



Hemrostat kaffe i nivå med MBL ljudet, dvs världsklass utlovas.

Välkomna

www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2010/01/27 21:21:46
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2010/01/28 :  07:26:47  Show Profile Send plind a Private Message
Det där är Tobbe L´s maskin, jag har en likadan fast med Bordeauxfärgade sidor istället för svarta som på Tobbes
Hemrostat säger du... Då blir det till att starta upp rosten imorrn då

Edited by - plind on 2010/01/28 07:27:10
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2010/01/28 :  22:14:21  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
OBS !!!!!!

Helgens MBL demo är uppskjuten. Snökaoset i europa gör att dom nya MBL grejerna hinner fram först efter helgen. Vi beklagar detta och kommer snart med ett nytt datum för MBL demon.

För den som ändå vill besöka butiken finns nya spännande produkter från Isotek, DCS, ASR, Audio Analogue och Bel Canto att se och höra.

Vänligen

Stefan & Robert

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

asterix
Starting Member

17 Posts

Posted - 2010/01/31 :  10:51:37  Show Profile Send asterix a Private Message
äsch, man går ju ändå dit för att träffa Robban. och det är ju ändå bara då det finns nåt att lyssna på
väntar på demon
Go to Top of Page

Transient Design
Member

287 Posts

Posted - 2010/01/31 :  16:54:40  Show Profile  Visit Transient Design's Homepage Send Transient Design a Private Message
asterix:
quote:
äsch, man går ju ändå dit för att träffa Robban. och det är ju ändå bara då det finns nåt att lyssna på
väntar på demon


Det kom under lördagen över 40 personer till butiken trots att de visste (alla utan två) att inte demon blev av! Så även om Robban är en kul kille så tycker nog de flesta andra inte som dig. ASR och dCS är ju inte precis kattskit heller i mina öron!

Saknar du kanske Obelix och känner dig lite ensam? Eller är det för att Idefix tycker bättre om honom?

Mvh Lasse

www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar.
Go to Top of Page

asterix
Starting Member

17 Posts

Posted - 2010/01/31 :  18:24:46  Show Profile Send asterix a Private Message

åsikt kanske man får ha utan att bli hånad?

vad har du med akkelis att göra förresten?
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2010/01/31 :  18:34:12  Show Profile Send plind a Private Message
quote:
åsikt kanske man får ha utan att bli hånad?


Naturligtvis får du ha vilka åsikter du vill men vad ville du ha sagt med ditt inlägg Att alla produkter utom de Robban saluför är ointressanta.. Som sagt, förstår inte syftet med det nedsättande inlägget
Go to Top of Page

asterix
Starting Member

17 Posts

Posted - 2010/01/31 :  19:12:22  Show Profile Send asterix a Private Message
menade bara att prylarna kommer och går och de är där när Robban är där... första hjälpen?
och så idefix och obelix?? vad menar transient design? och vem är han som räknar besökare?
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2010/01/31 :  20:31:26  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Det är jag och Per på Nordic Audio som räknade besökare i lördags. Det kanske inte kom exakt 40, men någonstans mellan 35 och 45 personer passerade under dagen och bara två av dessa hade missat att helgens demo var inställd. Dessa två var dock nöjda ändå eftersom jag har en mindre MBL rigg i butiken som dom kunde lyssna på.

Övriga tyckte att Peak, AMR, DSC, ASR, Marten, Tannoy, JJ, Audio Analogue, T+A, mm, mm var värt besöket.

Jag förstår inte heller poängen med ditt inlägg Asterix och om du kommer på MBL 116F demon då den blir av så får du väldigt gärna förklara det hela för mig.
Vill du bara träffa Robert så föreslår jag att du besöker Audio Concept butiken i Stockholm.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

asterix
Starting Member

17 Posts

Posted - 2010/01/31 :  21:07:11  Show Profile Send asterix a Private Message
ok, undviker akkelis då om endast hyllning är tillåten. förstår att plind och transient jobbar åt dig?
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2010/01/31 :  21:22:23  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Befogad kritik är helt ok. Men om du inte ens besökt butiken och ändå har uppfattningen att den inte är värd att besöka så förstår jag inte poängen?

Jag tar två av dina inlägg som citat:

quote:
äsch, man går ju ändå dit för att träffa Robban. och det är ju ändå bara då det finns nåt att lyssna på
väntar på demon


quote:
menade bara att prylarna kommer och går och de är där när Robban är där... första hjälpen?


Förtydliga gärna.

Transient Design - (Lars) jobbar 2 dgr/vecka hos mig.

Plind jobbar inte hos mig men är en välkommen besökare hos alla hifi butiker i Göteborg och han brukar göra fotoreportage vart än det händer något av intresse.

Jobbar du åt någon i branchen?




www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2010/01/31 :  21:59:42  Show Profile Send Wizard a Private Message
Butiken är väl värd att besökas.

Wizard
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2010/01/31 :  22:51:33  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
quote:
äsch, man går ju ändå dit för att träffa Robban. och det är ju ändå bara då det finns nåt att lyssna på
väntar på demon


quote:
menade bara att prylarna kommer och går och de är där när Robban är där... första hjälpen?
och så idefix och obelix?? vad menar transient design? och vem är han som räknar besökare?


quote:
ok, undviker akkelis då om endast hyllning är tillåten. förstår att plind och transient jobbar åt dig?


De dummaste inlägg jag någonsin sett.

Ingvar


Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

asterix
Starting Member

17 Posts

Posted - 2010/02/01 :  08:19:21  Show Profile Send asterix a Private Message
det är kul hur det fungerar
man säger något som inte är bara positivt och vips kommer hemlis nummer 1 som jobbar åt akkelis sedan kommer arbetskraft 2 som jobbar åt akkelis med både kaffe omaskin och nu ingvar
kan ju gissa vem han säljer till.
eller också anställd utan att det syns i signaturen?

vad var det nu jag sa så att alla dessa behövde försvara håna det var det dummaste osv osv? känsligt ämne
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2010/02/01 :  09:23:05  Show Profile Send plind a Private Message
Släpp det där nu Asterix eller starta diskussionen på offtopicsidan, det hör inte hemma här på nyhetssidan.
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2010/02/01 :  11:03:13  Show Profile Send lindome a Private Message
Då kan jag gärna skriva att jag inte heller förstår dina uttalanden
Jag är inte inblandad på något sätt i Akkelis eller någon annan butik/försäljare heller.

Butiken är väl värd att besökas oavsett demo eller ej!
Liksom alla andra högklassiga butiker i Göteborg med omnejd.
Go to Top of Page

donald
Member

147 Posts

Posted - 2010/02/01 :  12:18:59  Show Profile Send donald a Private Message
Har aldrig läst något så korkade och ointelligenta inlägg som den här Asterix har fört in nånsin på Hififorum.Han måste ha något problem av något slag.

donald
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2010/02/01 :  14:31:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nej hörrni, nu får vi ta det lite lungt. Personangrepp, svartmålningar och mistänkligöranden är att gå för långt.

Asterix, det känns som om du definitivt behöver besöka Akkelis Audio. Det är en trevlig butik både med och utan Robert Grubstad.

Vidare känns det ju lite konstigt att du hoppar på Akkelis Audio. Varför är din egen ensak men jag föredrar att du reder ut det direkt med Akkelis Audio istället för att försöka dra in mig och HiFiForum.


Nu lägger vi de här snedstegen bakom oss och går vidare.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

bbking
Member

168 Posts

Posted - 2010/02/19 :  01:39:49  Show Profile Send bbking a Private Message
Blev det någon demo eller inte?
I alla fall kommer jag på besök på Lördag och då hoppas jag kunna lyssna på:
1. MBL för jag aldrig hört dem och är intresserad om de är ett alternativ på min topp lista.
2. Present till min dotter en stativare: Amphion , som kan vara alternativ till DynAudio XTZ och System Audio
3. Vienna om jag hinner.
Jag kommer med musik(som vanligt) Magnus Lindgren,Regina Spector,Anna Ternheim,Queen,Björk,Limp B och SOAD.Varför rubba mina cirklar?
Blir man sen bjuden på kaffe e d ju perfa.
(Jobbar i bilindustrin och är icke involverad i diverse hifi handel)

bbking - System & tankar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81532
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2010/02/19 :  13:05:10  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Vi planerar nu tillsammans med Audio Concept en ny tid för demo, vilket vi återkommer till inom kort.
Jättekul att du planerar lyssna till MBL innan du bestämmer dig för högtalare. En klok strategi om du frågar mig
MBL 121 och Amhion finns i butiken, kaffe likaså, Regina Spector,Anna Ternheim och Queen kan du få höra på vinyl.

Välkommen


www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000