HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nuforce IA-7 v3 alt. Naim Nait XS
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

strom
Starting Member

27 Posts

Posted - 2010/01/07 :  22:58:41  Show Profile Send strom a Private Message
Nu har ju iofs inte v3 hunnit landa här i Sverige, mest v2 ägare som på annat håll gett den goda omdömen efter uppgraderig till v3.

Dom ligger ju i snarlik prisklass och är mina alternativ till mina Audiovector stativare och jag undrar om det är någon här som har någon magkänsla på vem som kan bli bäst av dom.

Tänkte även köra kommande Nuforce HDP mellan min Mac Mini med någon av ovan alternativ. Förstärkare kommer också användas till film/musik från en kommande Oppo Digital BDP-83 SE.

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2010/01/08 :  08:21:30  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag gillar NuForce skarpt och har själv haft 8.5v2 och IA7. Har inte lyssnat så mycket på Naim men jag kan nog säga att jag uppfattar NuForce som mer upplöst och detaljerad men en bred och fin ljudbild. Naim är lite mer stampa takten så att säga. Sedan att NuForce drar jättelite ström och är riktigt snygg är ju inte helt fel.

Jag hade kört på en NuForce. Speciellt med anledning av att det alltid går att uppgradera den vilket gör den mer framtidssäker.


Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2010/01/08 :  09:10:26  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag skulle testa Naim då de passar bra till audiovector samt Naim har superb kundservice, det går alltid att få hjälp med ev uppgradering osv. Men testa båda om du kan.
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2010/01/08 :  19:22:35  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Hej,
Jag har ägt Naim Supernait och NuForce IA7v1 parallellt under ett halvårstid, Naimen fick stanna. Naimen är betydligt roligare att lyssna på med mkt bättre driv i musiken. Inte riktigt dom modeller du jmfr men ändå ;->

Att tänka på är att NuForce byter modell varje år, inte bra för andrahandsvärdet.

/Micke
Go to Top of Page

Itz
Starting Member

16 Posts

Posted - 2010/01/08 :  20:53:18  Show Profile Send Itz a Private Message
Har en Nait XS + FC2XS och är lyrisk, kör den med ett par Harbeth 7es 2'or och det är det roligaste jag haft de senaste decenierna (patetiskt men visst)=).
Go to Top of Page

strom
Starting Member

27 Posts

Posted - 2010/01/09 :  16:15:06  Show Profile Send strom a Private Message
Tack för input....skall prova Nait XS, sen så får jag se hur det blir med spelare till ev den då. Oppo BDP-83 SE är ju i prisklassen som man får en beg. Naim CD5x men då saknas ju iofs DVD/BD funktionen....lite beslutångest där.



Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2010/01/10 :  02:32:32  Show Profile Send Snutten a Private Message
Allt hänger på vad du prioriterar, bästa cd-ljud eller få fler format för samma peng. Jag tycker Nait XS förtjänar en riktigt bra cd-spelare, minst en cd5x och gärna en cd5XS men visst den kostar mkt. Jag har en sen cd5x (tillverkad 2009) med flatcap 2x och den är jag nöjd med. Låter klart bättre än min förra cd5x som var från 2006.
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2010/01/10 :  09:55:18  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Snutten: Det låter konstigt. Det fanns ju inte Mk2 version eller något av cd5x så det borde inte vara någon skillnad mellan spelarna. Däremot har jag själv erfarenhet av att en flatcap2x är ett rejält lyft. Fast då har jag ju min kopplad till mitt försteg också.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2010/01/10 :  15:19:37  Show Profile Send Snutten a Private Message
Det är inget konstigt med det, Naim förbättrar sina produkter kontinuerligt även om de har samma beteckning. Med "klart bättre" menar jag att det går att höra en klar skillnad men den är inte jättestor så du kan leva nöjd med din CD5x.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000