HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Intryck fran CES med mer bilder
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/07 :  02:26:30  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Jag var precis inne i CAT rum och se dar stod ett par GIA och vantade pa att bli "hocked up" med CAT monoblock m.m.
Pratade med Ken C Stevens i mer an en timme och han sa att det basta han hort med sina forstarkeri ar just Vivid Audio GIYA.
Sen pratade vi om mitt forsteg som han kommer att losa pa ngt satt, han ar en av de trevligaste personer jag traffat, kommmer ihag ett telefonsamtal for ett par ar sen som kostade mig en rejal slant, for "klickar" man med Ken, sa kan man halla pa och prata i timmar.
Det var komiskt for den ena importoren efter den andra kom in, vilket ken inte brydde sig om utan vi talade vidare om musik, renhet, snabbhet och hur det faktiskt kostar att tillverka bra produkter och att det finns fa av dem och han tyckte att GIYA var "billiga" .
Kommer att ta bilder pa de rum jag har tid att titta in om.
Traffade vara vanner fran Marten, tydligen sitter Jorma fast i London den stackaren.
Aterkommer om ni vill och jag hinner.
Patrik


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/01/14 13:35:11

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2010/01/07 :  09:09:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Tack för dina reflektioner Patrik. Det skall bli skoj att höra mer från CES.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/01/07 :  09:12:06  Show Profile Send Kilgore a Private Message
Spännande Patrik!
Önskar man kunde varit där:)
Kan tänka att det låter fantastiskt tillsammans med CAT.
Ser fram emot fler intryck och bilder.

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2010/01/07 :  17:18:39  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Detta är först gången sedan 2003 som jag sitter på distans och läser om CES. Jag har fastnat på Gatwick flygplats i London där 450 avgångar blev inställda igår och kommer inte iväg förrän imorgon.
Martenfolket flög från Gatwick i tisdags och hade en himla tur att inte snön kom då. Det började snöa i tisdags kväll här, då jag anlände til hotellet här på flygplatsen.
20 cm och dom snackar om Force Major!!! Det hade funkat med lite förseningar hemma, men inte i England. Som salt i såren har hotellen passat på att dubbla priserna och jag betalade 200 pund inatt efter att ha letat hotell i 5 timmar igår. Jag har försäkringar som täcker upp det hela så ikväll ska jag äta gott för försäkringspengarna.
Så det kunde ha varit värre.

Vi ses kanske imorgon Patrik. Jag landar vid 2-snåret om det inte uppstår nya förseningar.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2010/01/07 :  18:36:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ahhhhh, frustrerande Jorma! Hoppas det löser sig för dig.

Enligt väderlekstjänsten (och sekretariatet på CES) så flyger du mot varmare väder.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/08 :  23:19:14  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Ja det ar stralande sol har, men det ser man inte mycket av
Det ar mellan 60-65 degrees farenheit varje dag, vet inte hur varmt det ar, men det ligger val runt 15-17 grader C.
Jag ser fram emot att traffa dig Jorma.
Patrik


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/08 :  23:22:45  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Las Vegas sett fran the stratosphere.
Laurence visade mig en karusell som hanger ut over kanten 300 meter upp i luften! mina ben skakade sa att det kandes lojligt, bara av att se den vansiniga karusell.
Tankte pa alla de ggr karuseller faktiskt stannar, hur fasen ska de fa ner folk darifran?
Tog bild pa det, men fragan ar om man forstar det fran bilden vilken djavulsk maskin det egentligen ar.
En familj hade akt den och vi motte dem da de gick av och deras 15arige son grat pa ett sett som bara en som precis kannt det som han lurat doden kan gora.
Tydligen aker manga denna och tycker det ar kul.
Nagon som provat den?


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/08 :  23:23:39  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


A part of the Vivid Audio & HALCRO CREW


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/08 :  23:26:06  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Nya GIYA G2 80% av storleken GIYA G1, framst gjorda pga av folk ska kunna fa in ett par GIYA i sitt hem.
Mycket efterfragade i Asien tydligen, speciellt i Japan.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/08 :  23:27:01  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Halcros surroundserie


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/08 :  23:28:59  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Jag kommer att folja upp med bilder pa andras system som jag fotat.
Magico har nog de fetaste bafflar och sidor jag sett.
Det ar sa mycket som hander, otroligt med folk och bara branschfolk. Meet and greet ar det mest utav, men da och da slinker jag ut och tar bilder pa lackra system, sa darfor tankte jag "bildforum" men visst det finns mycket nyheter ibland kollegernas rum, sa det kan ju passa som "nyhetsforum" med.
Dock vet jag inte alla namn pa det jag tar bilder pa, men det kan ju bli trevligt att forsoka lista ut tillsammans.
hinner inte ladda upp nagot nu, for Philip behover sin dator for att visa folk Halcro & Vivid, men sa fort det finns tid att koppla upp kameran, fixa bilderna i Photoshop, sa.....
Patrik


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  12:49:07  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


OK nu är man hemma och kan använda sig av å, ä & ö
Vivid Audio fanns i 5 eller 6 rum.
Detta var första gången jag hörde B1 och det var så att jag undrade var subben var!


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/01/14 12:50:41
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  12:53:06  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Så här såg det ut i Convergent Audio Technology och Vivid Audios rum som jag nämnde innan.




Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/01/15 02:36:33
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  12:54:59  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Så här ser HALCRO ut innanför.
Sanslöst bygge!


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  12:59:52  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Från CAT till BAT.

Bill Mcintosh är en god vän som har BAT m.m, var jag glad att springa på.
Vi har alltid haft trevligt tillsammans och hans setup med Wilson lät riktigt bra.
Han spelade bra musik till skillnad från de flesta som spelade smma tjafs man alltid hör på mässor

http://www.mcintosh.dk/


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/01/14 13:03:49
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  13:04:47  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Jag "demade" som vanligt och jag spelar ju inte Hifiblippbloppjazz, eller "Brothers in arms" vilket jag var solklar med även här på CES, vilket resulterade i att det blev svårt att få ut folk ur rummet
Den nya stjärnan på Stereophile skrev såhär om sin upplevelse.

"I had a great time listening to my own recordings in the Halcro room. Though the room lighting and the alien looking Vivid Audio G2 Giya speaker gave foreboding vibe in this photo, the sound was warm and detailed and the Halcro folks were really friendly. Featured in the Halcro system were the dm10 preamplifier($20,990) and the dm78 power amplifier ($41,990). The dm 10 is Halcro's top-of the line preamp and features its own phono stage. (It was reviewed in the April 2004 issue.) The dm78 is a mono amp that puts out 225W into 8 ohms and handled big dynamic swings in recordings of both Vivaldi and Eric Whitacre with ease and grace."

Det visade sig snart att många reviewers som tex denne Erick Lichte, hade ett djupt musikintresse och vi pratade om musik och intressanta inspelningar som jag hade med mig och Eric och jag hade mycket gemensamt eftersom vi båda sjungit samma Bach koraler, Buxtehude mm
Hans 9-manna kör var riktigt bra! Fina rena inspelningar med.

Larry Greenhill från Stereophile skriver vidare om Vivid i sin artikel....

"John Atkinson introduced me to English engineer Laurence Dickie, who was sharing our ride up the elevators to the 34th floor of the Venetian Hotel. Mr. Dickie is a well-known loudspeaker designer, responsible for the original B&W 800 and B&W Nautilus loudspeaker designs, and as well as the cute little Blue Room Minipods, and is now creating new products for South African company Vivid from his design studio in Brighton, England. "Dick," as he is known to his friends, designed the G1 flagship for Vivid, which retails now for $65,000/pair and was being demonstrated in the Convergence Audio suite with, among other things, the piano recordings John Atkinson made and wrote about in the February issue#8217;s #8220;As We See It.#8221; Laurence is shown here with the smaller G2, which was being demmed in the Halcro room and so impressed Erick Lichte."



Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/01/15 02:30:03
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  13:06:21  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Vackert Cary slutsteg med våra vänner Mårten högtalare vilket resulterade i ett välupplöst bra ljud.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/01/14 13:07:05
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  13:15:08  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Större bild på samma rum.
Tydligen hade Sydsvenskan en artikel om Mårten, Lars och Kenneth med sina bänkar, någon som har artikeln?


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  13:16:47  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Stora högtalare från Venture Audio som hade en kanonfin finish
Det där med stort, var genomgående i Las Vegas, förutom GIYA G2 och Silverline som spelade på 25 cm små högtalare, men med ett ljudtryck och rymd av minst 3 ggr den faktiska storleken.
Sanslöst imponerande.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  13:17:24  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Pratade med den sympatiske Herr Hoffman om hans fantastiska förstärkare.
Tyvärr fick jag ingen bra bild.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  13:17:57  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Som sagt genomgående tycktes det som allt skulle vara stort, ibland brast jag ut i spontant skratt, som när jag stack in "snudan" i detta rummet.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  13:18:56  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Jag sitter i förgrunden så jag uppskattar att de är bortåt en halv meter höga!


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  13:26:54  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Kanske en av de snyggaste högtalarna på mässan, tyvärr lät det inte som det brukar, dvs blande de 3 bästa ljudet på mässan.
Nu kändes det som de inte nådde upp bland de 10 bästa.
Men deras setup uppfattades av mig som om den inte var lika genomarbetad som den brukar.
Bilden är tyvärr kornig som en sandstorm i Vegas


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/14 :  14:21:16  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Ännu en som vågar visa innandömet.
Lyssnade tyvärr inte på Conrad Johnson eftersom de hade möte.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2010/01/14 14:21:59
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/01/14 :  18:43:50  Show Profile Send B-200 a Private Message
Mycket trevliga intryck och bilder det uppskattas.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2010/01/15 :  02:34:28  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message



Tack!
Jag försökte titta in i all rummen på the Venetian, men mitt kort i kameran var litet i förhållande till mängden prylar.

Philip tyckte att jag skulle kika på det här märket.
Skivspelare av jätteformat och priset på ynka 80 000$ för den lille var ju inte så farligt


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000