HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Röda Tråden - tisdag 5/1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/01/05 :  20:02:02  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Tack huzze - för inhoppet igår!

Nu är det dags för nästa:

Fool Of Love - The Comedy Of Errors

...är första ledtråden i trettondagsaftonens Röda Tråden.

Andra cirka kl 21.30 och tredje 23.00.

Nysta väl!
/Jörgen G

För nytillkomna nystare finns Röda Tråden-reglerna här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=68565

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2010/01/05 20:04:13

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/01/05 :  20:15:18  Show Profile Send huzze a Private Message
La Divine Comedia
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2010/01/05 :  20:19:40  Show Profile Send jari a Private Message
Filmen
Vi hade i alla fall tur med vädret

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/01/05 :  20:35:38  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jaa, vad ska man skriva - att ni kunde se det på det viset...

med andra symboler.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2010/01/05 :  20:38:20  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message
Om jag tänker på rätt Bobby Fuller så stod han bakom Fool Of Love och gjorde det mesta själv, skrev, spelade och producerade. Gissar på DIY passande för det här forumet också

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/01/05 :  20:41:50  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Snyggt FForsman - tyvärr var mina tankar inte lika snygga. Åtminstone inte på det sättet...

Du får också komma igen.
/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/01/05 :  21:20:22  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Vad heter den nu serien....Bloops and Blunders

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/01/05 :  21:30:46  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Blunders då möjligen Magils...

Men det genererar ingen pinne. Andra ledtgråden om cirka fem minuter.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/01/05 :  21:37:21  Show Profile Send byZan a Private Message
Dum, dummare, dummast


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/01/05 :  21:39:48  Show Profile Send byZan a Private Message
Dummast var nog jag för det skulle ju inte vara med


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/01/05 :  21:50:39  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Andra ledtråden:
Inger Rypdal - Romeo og Julie

Det tog lite tid - håller på att ladda upp bilder till datorn - och det seeegar den...

/Jörgen G




Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/01/05 :  21:53:33  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
ByZan - vi gör alla våra dumheter. Och så länge det är i Röda Tråden gör det inte så mycket. En missad pinne på sin höjd.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/01/05 :  21:59:52  Show Profile Send byZan a Private Message
Cardigans låten lovefool var med i filmen


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:01:32  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
ByZan - använd cardigantröjan att värma dig med i kylan istället. För i kvällens Röda Tråden gör den ingen nytta.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:02:18  Show Profile Send byZan a Private Message
var med i filmen Romeo & Julia


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:05:48  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
använd cardigantröjan att värma dig med i kylan istället.

Hur tänkte du där Jörgen_G?

Jag nystar ju och då blir Cardigan mindre och mindre och då värmer den inte alls


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:06:27  Show Profile Send Draken a Private Message
Norska tv - serien: "Bröderna Dal"
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:20:07  Show Profile Send jari a Private Message

Wiliam Shakespeare

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:34:00  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Du ska inte nysta tröjan ByZan. Du har mer nytta av den onystad ikväll

Och så ska vi se vad de övriga har att komma med...

Draken -

Jari -

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:39:51  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Alla ledtrådarna:

Fool Of Love - The Comedy Of Errors
Inger Rypdal - Romeo og Julie
Hamlet - Versus


The Comedy Of Errors, Romeo and Juliet samt Hamlet, prince of Denmark är tre verk av William Shakespeare - men det har ni ju redan listat ut.

Grattis jari!

/Jörgen G

PS
Vad var det du skrev om pinnutdelning huzze /DS

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:41:08  Show Profile Send Draken a Private Message
Grattis...........................
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:48:24  Show Profile Send jari a Private Message

Tackar,jag hoppas att jag också kan dela ut en pinne,
imorgon.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:51:38  Show Profile Send byZan a Private Message
GRATTIS jari!


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:51:51  Show Profile Send jari a Private Message

Trettondagsafton är också ett Shakespearealster.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:54:46  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jäpp jari - det gav mig idén till kvällen Röda Tråden. Var därför jag nämnde det i inledingen.

(Men eftersom jag hade vintersolståndet på vintersoståndet för två veckor sedan, tyckte jag det var lite magstarkt att göra en tråd med trettondagsafton ikväll...

/jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/01/05 :  22:54:54  Show Profile Send huzze a Private Message


Grattis jari
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000