HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkeri från Nuforce trasigt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PLandgren
Starting Member

33 Posts

Posted - 2010/01/04 :  19:34:32  Show Profile Send PLandgren a Private Message
Jag har 2 monoblock (Nuforce Ref 8, men kortet ska tydligen vara uppgraderat till 9.02 har jag för mig) varav det ena verkar vara sönder. När jag inte spelar är det tyst och på väldigt låg volym är det ok. Så snart man börjar höja mot normal lyssningsvolym så sprakar det i ena högtalaren.

Jag skulle vilja beskriva det som att det framförallt är mellanregistret som liksom spricker. Efter att ha bytt runt lite så har jag försäkrat mig om att varken högtalare eller försteg är orsaken utan det är ett av monostegen.

Eftersom de ju inte är traditionella förstärkare så undrar jag om det är något man kan laga? Helst av allt skulle jag önska en lagning till liten kostnad så att jag kan skynda långsamt med eventuella uppgraderingsplaner. De var från början tänkta som en mellanstation, men i och med att jag inte har så mycket tid att lyssna nu så har jag svårt att motivera större investering.

Samtidigt så saknar jag musiken just nu. Går det inte att laga så måste jag ju hitta ett annat sätt att driva mina högtalare...

Hjälp!

(har mailat dem som verkar vara generalagent, men inte fått något svar.)

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/01/04 :  19:39:20  Show Profile Send B-200 a Private Message
Spontant säger jag att du skall skriva på component forumet då de hade mycket med nuforce där.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2010/01/04 :  19:44:12  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Gizmo eller Patrik på Kavena fixar det. Det är han som har haft hand om NuForce i Sverige om jag förstått det hela rätt. Bra jobb gjorde han med ett par 8.5v2 jag hade.

Här är ett direktnummer och mejladress:

http://www.kavena.se/top/kontakt/

Han kan säkert uppgradera det om du vill ha v2 eller något annat trevligt.

Lycka till!

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2010/01/04 19:45:23
Go to Top of Page

PLandgren
Starting Member

33 Posts

Posted - 2010/01/04 :  20:56:18  Show Profile Send PLandgren a Private Message
Bra och snabba tips, tack
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000