Author |
Topic |
|
Orpheus
Member
970 Posts |
Posted - 2009/12/22 : 19:39:05
|
Snälla vänner!!!! Ta det försiktigt i trafiken,det kan hända så fort,inte ditt fel men vad gör det när man har ont eller ännu värre. Låt alla komma fram till sina destinationer,kör med goda marginaler. P
Förra veckan så hände det ofattbara i vår by. En förälder krockar med sina barns lärare i snöovädret och läraren avled senare och pappan ligger allvarligt skadad. Jobbig hämdelse i en by där 800 personer bor.
Båda var lugna och ansvarstagande personer,det var bara olyckan som stod i vägen just då........
Öka dina marginaler för allas skull!!
Patrik |
Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660 |
|
pak
Member
1572 Posts |
Posted - 2009/12/22 : 20:02:45
|
Å fy fasen va surt. Det finns så många idioter på våra vägar så man kan bli mörkrädd för mindre.Det drabbar oftast oskyldiga. Nu menar jag inte de i exemplet utan generellt. |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2009/12/22 : 21:28:44
|
Risk för dålig stämning i klassen.
Tycker bilkörningsbeteendet visar sig redan inne i mataffären i juletiderna. Nu har folk på allvar börjat få tok-jul-stress och far runt i närmast cirklar och muttrar på att varandras kundvagnar står i vägen för varandra...
Gick sakta i lugna steg mellan kundvagnar, ungar och personal. Barn som slogs och spottade på varandra, mammor som skrek att nej! nu får ni inga julklappar om ni håller på sådär , pappor som såg ut som om de satt ifred själva långt uppe på läktaren halvt uppgivna.
Ta god tid på dig, för dina grannar i staden gör antagligen inte det. |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2009/12/22 : 21:46:58
|
Vi har ställt in smålandsresan i jul. Då slipper vi både snöoväder jultrafiken på vägarna.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
tober
Component.se
1318 Posts |
Posted - 2009/12/22 : 21:52:56
|
Ska själv på lång resa ner till småland imorgon. Men räknar med några timmars extra resa och tar det extra lungt. |
Driver sajten component.se. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/12/22 : 22:08:36
|
Just nu snöar det i GBG. Kör försiktigt allihop!
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Wiker
Member
104 Posts |
Posted - 2009/12/22 : 22:49:08
|
Ta en clementin och sätt på en skiva istället =) |
This article is about audiophile sound systems. For other uses, see High fidelity (musical). |
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2009/12/22 : 22:52:46
|
Passerati absolut rätt. Håller med. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2009/12/22 : 23:09:36
|
Känner igen Passeratis observationer... håller med Orpheus... Ta det lilla lugna, och glöm inte att hålla misstänksam uppsikt på dina medtrafikanter som antagligen inte har full koll och är stressade.... |
Min anläggningstråd |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2009/12/22 : 23:45:50
|
Jobbar hela julafton + natt så jag kör upp till småland i sakta mak på juldagen Ja natten är sovande, blir den inte det så åker jag inte
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
|
Topic |
|