Author |
Topic |
|
Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof
1580 Posts |
Posted - 2009/12/20 : 20:11:25
|
Satt och funderade på om jag förändrat nåt i anläggningen eller rummet den står i på sistone.
Jag kom fram till att jag inte har gjort det. Sist jag ändrade nåt var nog i våras. Då bytte jag till EKK-kabel.
Orsaken var egentligen inte ens ljudmässig. Jag ville ha högtalarkabeln snyggt löpande längs golvlisten. Då passar en styv kabel utmärkt!
Men i övrigt? Nä, inte ens flyttat högtalarna en cm på över ett år. (Det höll jag ständigt på med innan nuvarande högtalare kom in i hemmet.)
Jo! Jag tog bort SD-fötterna under DAC:en härom veckan. Det var inte heller av ljudmässiga skäl. Det var bara för att det blev enklare att lyfta på den när jag skulle damma hyllan.
|
/Strmbrg, Det bästa kanske inte alls är gott nog. Det skall ju helst vara bra dessutom.
|
|
shifts
Member
375 Posts |
Posted - 2009/12/20 : 20:23:17
|
Jag gillar din no nonsense-inställning som tusan. Försöker anamma den själv och jag måste säga att det går ruggigt bra. Det enda som grämer mig är att det finns platser i rummet som har en bättre balans på ljudet, än den plats min soffa "måste" stå på. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/12/20 : 21:56:30
|
Ja inte behöver man ändra för ändrandets egen skull. Jag misstänker att det inte är lika statiskt på musikfronten...
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof
1580 Posts |
Posted - 2009/12/20 : 22:24:41
|
"Ja inte behöver man ändra för ändrandets egen skull. Jag misstänker att det inte är lika statiskt på musikfronten... "
Jo, nästan.
Men ändå inte. Upptäcker hela tiden plattor som jag har glömt att jag har.
|
/Strmbrg, Det bästa kanske inte alls är gott nog. Det skall ju helst vara bra dessutom.
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/12/20 : 23:44:57
|
Ja så är det, man kan återupptäcka mycket nytt i sina samlingar. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2009/12/25 : 18:05:31
|
Det bästa är att det inte går att tunedema Quad ESL-63:or. |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
|
Topic |
|