HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Base Technology?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/01/16 :  07:02:53  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Cliff Barnes

Hihi.. Va roliga ni är! 4 lök för en vibrationsdämpande matta under stereon.. Var det norrbaggarna som konstruerade den..?
Vibratjonsdempere...



Du tillhör den sort som inte hör hemma här.
Prova det du uttalar dig om, om du ska vara med här.
Annars kan man få vad som helst att vara roligt.
Ditt innlägg var roligt.
Var det du själv som tänkte ut det.
Eller någon annan folkgrupp som du vill förlöjliga.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2003/01/16 :  07:52:14  Show Profile Send Niclas a Private Message
Har någon gämfört Base mot SolidTechs "Feet of silence" eller "Ceraballs" ?
Mvh

Edited by - Niclas on 2003/01/16 08:01:49
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/16 :  17:13:32  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
quote:

Ditt innlägg var roligt.



Ditt inlägg var ju då rakt inte roligt i alla fall.

quote:

Var det du själv som tänkte ut det.
Eller någon annan folkgrupp som du vill förlöjliga.



..... Om det var någon annan folkgrupp som jag vill förlöjliga som tänkte ut det?
Det var ju iofs ganska roligt.

Im not a loser
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/16 :  17:17:57  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
quote:
Originally posted by Jorma

quote:
Originally posted by Cliff Barnes

Hihi.. Va roliga ni är! 4 lök för en vibrationsdämpande matta under stereon.. Var det norrbaggarna som konstruerade den..?
Vibratjonsdempere...



Du tillhör den sort som inte hör hemma här.
Prova det du uttalar dig om, om du ska vara med här.
Annars kan man få vad som helst att vara roligt.
Ditt innlägg var roligt.
Var det du själv som tänkte ut det.
Eller någon annan folkgrupp som du vill förlöjliga.




Du kanske inte sett sälskapsresan där Jon Skolmen har skaffat skidor med vibrationsdämpare längs fram..... Blev aldrig någon hit...

Jag tror nog det är både lagligt och allmänt accepterat att skoja lite...

Im not a loser
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:26:09  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Originally posted by Cliff Barnes

quote:
Originally posted by Jorma

quote:
Originally posted by Cliff Barnes

Hihi.. Va roliga ni är! 4 lök för en vibrationsdämpande matta under stereon.. Var det norrbaggarna som konstruerade den..?
Vibratjonsdempere...



Du tillhör den sort som inte hör hemma här.
Prova det du uttalar dig om, om du ska vara med här.
Annars kan man få vad som helst att vara roligt.
Ditt innlägg var roligt.
Var det du själv som tänkte ut det.
Eller någon annan folkgrupp som du vill förlöjliga.




Du kanske inte sett sälskapsresan där Jon Skolmen har skaffat skidor med vibrationsdämpare längs fram..... Blev aldrig någon hit...

Jag tror nog det är både lagligt och allmänt accepterat att skoja lite...



Härmed har herr Cliff Barnes en inbjudan att komma till Ljudmakarn och lyssa på vad Base kan göra... Och så kan han tala sen.

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:28:24  Show Profile Send jos a Private Message
[/quote]

Härmed har herr Cliff Barnes en inbjudan att komma till Ljudmakarn och lyssa på vad Base kan göra... Och så kan han tala sen.
[/quote]

Aight! Gå o lyssna!

Edited by - jos on 2003/01/16 19:29:39
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:29:29  Show Profile Send Viking a Private Message
Cliff Barnes: Ikke prøv å skjule dårlig kunnskap med sarkasme- It never works!!

MVH Viking
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:37:45  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
Ojoj va folk tar åt sig.
Det är ju uppenbart att svenskarna blir lurade av norrmännen i de här fallet.
vibratjonsdempere...

Im not a loser
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:38:53  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
Jag har hört att dom inte sålt en enda i Norge.

Im not a loser
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:39:21  Show Profile Send Viking a Private Message
Cliff: Hva mener du. Kan du bevise BT ikke virker?? Eller forstår du ikke konseptet om vibrasjonsdemping?? Not only dumb, just plain stupid?

MVH Viking
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:41:07  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
quote:
Originally posted by Viking

Cliff: Hva mener du. Kan du bevise BT ikke virker?? Eller forstår du ikke konseptet om vibrasjonsdemping?? Not only dumb, just plain stupid?



Kan du bevisa att dom funkar?

Im not a loser
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:41:28  Show Profile Send Viking a Private Message
Cliff: Den siste kommentaren er så idiotisk at den faller på egen urimelighet. OG du har noen lite kunnskapsrike kilder, eller selger du noen av konkurrentene til BT?

MVH Viking
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:42:50  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
quote:
Originally posted by Viking

Cliff: Hva mener du. Kan du bevise BT ikke virker?? Eller forstår du ikke konseptet om vibrasjonsdemping?? Not only dumb, just plain stupid?


Erkänn att du säljer såna där plattor!

Im not a loser
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:55:08  Show Profile Send Viking a Private Message
Sorry, men det gjør jeg ikke. Jeg bruker ikke BT selv, jeg har laget et eget DIY prosjekt med blyplater og silikonføtter over og under platen. Fungerer svært bra. Jeg foreslår at du leser litt om vibrasjonsdemping Cliff, eller retttere sagt, TEST det selv. People fear what they dont know. And what they fear, they mock.

MVH Viking
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/01/16 :  20:15:59  Show Profile Send markku a Private Message
quote:
Originally posted by Niclas

Har någon gämfört Base mot SolidTechs "Feet of silence" eller "Ceraballs" ?
Mvh



Kolla gärna mina MÄTNINGAR beträffande vibrationer:

The effect of damping devices



Kortfattad knklusion: där f.ex. Feet of Silence flyttar resonanser över till annan frekvens, där Base faktiskt reduserar det mesta.

Billigare alternativ för lättare prylar vore Cambridge Isomagic Platform, se teksten och diagrammerna.

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952

Edited by - markku on 2003/01/16 20:23:04
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/01/16 :  21:48:22  Show Profile Send n/a a Private Message
Cliff Barnes:

Visst är det inte olagligt att skoja... Men förtal är i högsta grad olagligt.
Jag har en hel del kontakt med Birger och Trygve som gör Base. Dom kommer på stockholms-mässan och jag tycker att du ska ta dej en pratstund med dom. Pip till så ska jag se till att du får dej en pratstund... Mycket vettiga båda två!


//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn

Edited by - n/a on 2003/01/16 22:03:15
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/16 :  23:20:22  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
quote:
Originally posted by X-ray

Cliff Barnes:

Visst är det inte olagligt att skoja... Men förtal är i högsta grad olagligt.
Jag har en hel del kontakt med Birger och Trygve som gör Base. Dom kommer på stockholms-mässan och jag tycker att du ska ta dej en pratstund med dom. Pip till så ska jag se till att du får dej en pratstund... Mycket vettiga båda två!





Tackar för erbjudandet men om jag själv inte hör någon nämnvärd skillnad tror jag inte att det hjälper om jag pratar med de som säljer den....

Im not a loser
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2003/01/16 :  23:24:04  Show Profile Send Viking a Private Message
Å benekte er ikke å bevise at det ikke virker!!! Det var som jeg trodde, du bare "menar", men VET ingenting, har ikke testet eller gjort noe som helst for å forstå-PATETISK!! -Ignorance is bliss-

MVH Viking
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/01/16 :  23:25:15  Show Profile Send nin a Private Message
Cliff Barnes, Du är allt en lite pajas du Om du hade varit på Arken mässan och tagit bort bomullen ur öronen så hade du hört det rätt stora skillnaden det gav med Base platta under skivspelare. Även under CD spelaren gav det resultat, fast inte lika stort.
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/01/16 :  23:47:44  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Markuu,
Dina mätningar är mycket intressanta, men inte alltid helt lätta att förstå. Kanske det skulle vara bra om du avslutade med en kort sammanfattning och slutsatser.
Om jag fattat det rätt så är Base och Cambridge effektiva vibrationsdämpare. Den interna vibrationen från CD-spelaren tycks vara lika viktig som den akustiska återkopplingen, och det trots att du hade högtalarna väldigt nära. Vilket skulle innebära att man har nytta av vibrationsdämpning även om man har CD-spelaren en bra bit från högtalarna eller lyssnar i hörlurar.
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/16 :  23:49:46  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
quote:
Originally posted by Viking

Å benekte er ikke å bevise at det ikke virker!!! Det var som jeg trodde, du bare "menar", men VET ingenting, har ikke testet eller gjort noe som helst for å forstå-PATETISK!! -Ignorance is bliss-



Va jobbigt det är med snarstuckna tonåringar. Allvarligt Viking, tona ner lite. Det låter som du håller på att spricka.

Nin:
Allvarligt nu: Jag har inte hört/sett den användas under skivspelare, däremot under stärkare och cd. Jag hörde ingen nämnvärd skillnad trots att jag inte hade bomull i öronen. Sa det även till kompisen som har dem och det var väl tur att han inte reagerade likadant som folk (läs Viking) på det här forumet.
Den han har under stärkaren kostade heller inte 4000 utan 5000. Följdaktligen skulle jag aldrig lägga 9000 på dessa grejer vilket han accepterade. Gör det ni också.

Im not a loser
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/16 :  23:51:39  Show Profile Send ekman a Private Message
någon verkar ha svårt med andras åsikter =)
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/01/17 :  00:05:49  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Originally posted by Cliff Barnes

quote:
Originally posted by X-ray

Cliff Barnes:

Visst är det inte olagligt att skoja... Men förtal är i högsta grad olagligt.
Jag har en hel del kontakt med Birger och Trygve som gör Base. Dom kommer på stockholms-mässan och jag tycker att du ska ta dej en pratstund med dom. Pip till så ska jag se till att du får dej en pratstund... Mycket vettiga båda två!





Tackar för erbjudandet men om jag själv inte hör någon nämnvärd skillnad tror jag inte att det hjälper om jag pratar med de som säljer den....




Kanske inte det. Men ifall du är tveksam till teorin så kanske skaparna kan ge dej en ordentlig inblick... har du hört den förresten?

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/01/17 :  02:16:57  Show Profile Send nin a Private Message
Cliff Barnes, Felet du gör är att tro att bara för att DU inte hörde något så finns det inte. Ganska konstig retorik tycker jag. "Jag har inte sett en gröna mamba, därför så finns dom inte" stucket tycker jag. Så jag tycker du ska ge dig med dina kommentarer och kom med konstruktiv inlägg istället. Jag med flera hart hört skillnaden, och därav så finns det en skilland för oss. Skillnaden var iaf så stor att blindtest behövdes inte vid skivspelaren och CD'n, IMHO.
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2003/01/17 :  05:51:17  Show Profile Send Viking a Private Message
Cliff Barnes: Jeg er ikke sint, du minner meg bare om mine elever. Din retorikk er på nivå med det mine 12 år gamle elever presterer noen ganger. Og jeg blir oppgitt når en person legger ut på dette nivået. Alle er uenige med deg, men likevel er det deg og dine opplevelser som er riktige?? Det er barnelogikk! OG det er jo ingen som sier at du SKAL kjøpe disse! Men at de virker er det ingen tvil om, fordi du ikke hører det så betyr det ikke at de ikke har noen innvirkning!

MVH Viking
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000