HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Frågor angående Sim Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2003/01/16 :  17:59:30  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Hej på er allihopa. Nu är det så att jag sitter med ett system jag är nöjd med men jag inser att jag skulle vilja ha något mindre och "enklare" utan att ge avkall på kvaliteten. Just nu har jag en för och slutstegskombo från Copland, den låter mycket bra och jag är nöjd med ljudet men... Det skall slås på, det tar tid att värma upp. ingen fjärr, ingen standby och det drar massor av störm. Slölyssna går inte riktigt heller. Jag vill som sagt ha något enklare men av riktigt bra kvalitet. Jag har sett att många, både här och på andra delar av nätet, talat sig varma för Sim Audio/Moon I-5, den integrerade. Är den bra, håller den hög kvalitet? Är den värd pengarna?

Alla åsikter är av värde!

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/01/16 :  18:54:03  Show Profile Send linkan a Private Message
Jag tycker att den är extremt bra för priset, läs min review under hårdvara. Det finns ju en I-3 som också låter bra.

Linkan

Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:12:02  Show Profile Send brumel a Private Message
Linn Classik bli en perfekt andra anläggning. Billig om man redan har det väl förspent på högtalarsidan.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2003/01/16 :  19:20:32  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Andra anläggning låter ju perfekt, det är bara ett problem. Pengar. Och dom finns inte i några större kvantiteter här kan jag lova.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/16 :  20:11:27  Show Profile Send brumel a Private Message
Tja du pratar om Sim Audio. Det är väl inte precis något låprisalternativ. Deras billigaste försteg kostar väl som en hel Classik.
Och Classik är precis vad Sverige behöver nu när elpriserna bara går upp. Och UPP.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/01/16 :  20:31:33  Show Profile Send linkan a Private Message
Ja, man börjar väl bli patetisk när ens mantra blivit "moon-moon....".
Prisvärdhet går ju aldrig att diskutera med andra eftersom det är ju min ekonomi och mina prioriteringar som avgör detta.

Linkan

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/01/16 :  20:49:38  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo Bluesboy, här kommer ännu en Moon-torsk....... Jag har tidigare ägt ett Coplandförsteg(cta 301mkII) med fjärr som jag var väldigt nöjd med. Pga uppgradering (Advantage s1) så sålde jag försteget. Sen var det dags för slutsteg, provade en del olika märken men det var först när jag provade Moon-w3 som allt föll på plats. Jag har även lyssnat på i-5 som har samma lättflytande spelstil, allt låter rätt(med rätt matchning så klart).Passar mig och min musiksmak perfekt.
Ta hem å testa vetja, i-3 är inte dum den heller........mvh Krelle
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/01/17 :  01:37:40  Show Profile Send Snutten a Private Message
Har själv köpt en I-3, väntar otåligt . Tycker Simaudio har trevliga produkter så de är värda att lyssnas på, men som sagt du måste lyssna själv. Min uppfattning om ljudet (har dock bara hört I-3) är en mycket snabb förstärkare med bra transparens och det lät "levande". Mitt tips är att välja ut minst 3 förstärkare som du är intresserad av och provlyssna, man vinner mycket på det. Många köper mer eller mindre blint efter recensioner vilket kan vara farligt då smaken är olika. Lycka till!
/Staffan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000