HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 mumma
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sulan
Member

158 Posts

Posted - 2002/07/17 :  12:21:19  Show Profile Send sulan a Private Message


hej. har läst mycket om mumma mosen högtalarna här på forumet. hur låter den... är det något att satsa på till primare-elektronik...
är diskanten vass? basen djup etc...



åsikter......

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/07/17 :  12:42:28  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
B Peter här på forumet sitter med ett par Mosen högtalare.. kolla med honom..



Heco Argon 50, AR sub(bra som fan), Adda mig på ICQ UIN: 4179305
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2002/07/18 :  11:37:37  Show Profile Send B Peter a Private Message
Hej Sulan!

Jag såg inte den här frågan förrän idag. Jag har aldrig hört Primare så hur matchningen är vet jag inte. Det jag lyssnat på tillsammans med Mosen är min nuvarande 15W triodförstärkare (enpetare, 1 slutrör per kanal), min förra Edison 60 (mycket trevlig förstärkare), en integrerad NAD S300 och en gammal Technicsförstärkare (när jag sålt min Edison 60 och väntade på den nya). Basen är djup och fast och ljudet släpper fenomenalt från högtalarna. Med rätt placering och cd-skivor av medelkvalitet eller bättre så är det aldrig ljud "från två högtalare" utan musiken finns bara där i rummet, som det ska vara. Basen är i.o.f.s. begränsad nedåt, har för mig att den börjar försvinna någonstans under 40Hz när jag lyssnade på en cd-skiva med testsignaler. Om man lyssnar på t.ex. en jazzskiva med en stor akustisk bas som lirar så låter det bra men det är något som saknas nedåt. Det här är alla stativares begränsning men Mosen gör ett bättre jobb än någon annan jag hört.

Diskanten då. Den bara finns där, om man råkar ha en cd-spelare med mycket oljud i diskanten så hörs det. Det är cd-spelarens fel, inte högtalarens. Har man en bra cd-spelare så låter det väldigt bra. Jag tror att multibitars-dacar är bättre i diskanten, generellt sett. Om du ska förbi Luleå någon gång så skicka mig ett e-mail först om du vill komma förbi och lyssna.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000