HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 2010 International CES
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2009/12/07 :  20:31:37  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Dags igen för för den största Hifi händelsen i världen, CES i Las Vegas.

Vi i Electrocompaniet kommer att ställa ut i Venetian Towers 29 våningen svit 334.

Kom och säg hej.

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur


Edited by - pederb on 2009/12/10 22:49:51

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2009/12/10 :  22:50:19  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Pac, kommer du i år ?

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2009/12/19 :  17:47:10  Show Profile Send Pabo a Private Message
Jag skall vara där. Har också ett möte i Venetian Towers den 8e på förmiddagen. Är ni lediga på eftermiddagen?

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/12/20 :  10:24:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

quote:
Pac, kommer du i år ?


Nej, det blir inte så i år. Hösten har tömt alla kraftreserver så jag laddar batterierna hemmavid istället.

quote:
Jag skall vara där. Har också ett möte i Venetian Towers den 8e på förmiddagen. Är ni lediga på eftermiddagen?

Huha! Jag hade gärna suttit ner och hört vad som händer i ditt liv Pabo. Ryktet säger att det är riktigt spännande saker på gång.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2009/12/20 :  20:32:27  Show Profile Send Pabo a Private Message
Hej Pac. Det får vi ta och ordna tycker jag. Jag har faktiskt mer tid över nu och skall snart börja åka lite mer till Göteborgstrakten.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/12/20 :  21:57:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Mer än gärna!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2009/12/21 :  18:52:13  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Tjena,

Vilken eftermiddag ? Vi kommer att vara där hela tiden, det blir sellan tid att gå runt och titta, lite lunch om man har tur är allt man kan hoppas på.

Cheers

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2009/12/22 :  01:59:50  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Dags igen, ja. För åttende gången för min del.
Vi - Marten, Jorma och EAR och Dan Meinwald kommer att finnas på samma våning som du Peder.
Venetian Tower 29e våningen svit 218.

En liten fika hinner vi väl med någon dag eller kanske en sittning i baren kvällen innan mässan öppnar? Vi ses.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/12/27 :  14:12:16  Show Profile Send byZan a Private Message
Jag blir otroligt sugen på att ta en sväng till CES

Lånar tråden för en liten trevare

Var i NYC förra året och det gav mersmak, men nu skulle det vara roligt att se östkusten och lite hifi. Göra två flugor på smällen samtidigt!

Om man nu skulle få igenom denna tokiga idé hemma att bli verklighet, har ni då förslag på hotell och flygresa/bolag?
Om jag skulle åka så är den 5-6 jan ett bra utresedatum och hemresa 12-16 jan

//byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2009/12/28 :  00:16:13  Show Profile Send ztenlund a Private Message
ByZan, har du möjlighet att komma in då? Det är inte som t ex Arken- eller Gignosmässan där man lallar dit om man känner för det.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/12/28 :  08:43:55  Show Profile Send byZan a Private Message
Aha, det är bara en mässa för branschfolk och VIP,tack för info ztenlund
Om resan nu mot förmodan skulle bli av (kollar arbete och hemma) så får jag väl försöka ta mig in med hjälp av en helikopter, d v s ta mig in via taket om det inte går på annat sätt


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2009/12/28 :  19:29:05  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Det är väldigt enkelt att komma in, du anmäler dej på deras websida och hittar på något namn på ditt företag och sedan gör du några visit kort på din dator, det är allt.

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2009/12/28 :  19:31:13  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Jorma,

Vi missade ju våran bar runda förra året, denna gång så har jag ju som galna Norrmänn med mej så chansen är ganska stor i år

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2009/12/28 :  19:54:16  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Ja, vi får se om jag vinner på en bandit igen som jag gjorde för 2 år sedan så jag kan bjuda på en runda. Det blev en liten vinst på 75 dollar den gången på väg till toan.
Jag har som vanligt en spelbudget på 5 dollar och den håller jag oavsett om jag vinner eller ej. Eventuell vinst (eller del av storvinst) går till behövande runt baren

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/01/01 :  15:44:15  Show Profile Send byZan a Private Message
Det blir ingen resa till CES hur mycket jag än vill

Men nästa gång ska jag vara ute i god tid och då är vi kanske fler som skulle kunna boka samtidigt?

Ni som kommer att vara där, önskar jag en trevlig vistelse

Väntar med spänning här hemma på både bilder och kommentarer från årets mässa


//byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

cybwiz
700.000-klubben

1388 Posts

Posted - 2010/01/02 :  10:28:38  Show Profile  Visit cybwiz's Homepage Send cybwiz a Private Message
THE ULTIMATE $1 000 000 LUXURY AUDIO SYSTEM IS BROUGHT TOGETHER THROUGH UNIQUE BUSINESS PARTNERSHIP BETWEEN PERFECT8, AUDIOSTONE, YPSILON AND ZENSATI AT CES 2010

(CES, The Venetian, Room 29-318) PERFECT8 Technologies of Sweden, www.perfect8.com today announced it has teamed with AudioStone, www.audiostone.com Ypsilon Electronics www.ypsilonelectronics.com and ZenSati www.zensati.com to form a unique partnership in the ultra luxury segment of high-end audio, presenting a complete audio solution for the modern luxury lifestyle with unprecedented visual appeal and performance.

http://cybwiz.blogspot.com/

Edited by - cybwiz on 2010/01/02 10:49:50
Go to Top of Page

jonas_gbg
Member

336 Posts

Posted - 2010/01/04 :  14:33:25  Show Profile Send jonas_gbg a Private Message
Hittade en notis på ett forum i USA där Steve Hoffman berättar att han kommer hålla några föredrag på CES:


http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?t=203818

CES in Las Vegas, Jan 7-10 Come to my lectures, say "hi!" DATES AND TIMES HERE...
It's that time of year again, the Consumer Electronics Show is about to begin.

http://www.cesweb.org/

It's a trippy thing if you've never been. Sort of a merging between the real and the surreal.

Since we just had a baby girl a few weeks ago I wasn't sure I would be able to go in January (can't just up and leave my wife with three little kiddies while I go check out upscale stereo systems in Sin City) but she said "Go, of course!"

I'll be doing six lectures at the "High Performance Audio" part of the show (at the Venetian Hotel).

Venetian room 29-104 VENTURE AUDIO:
Steve's lectures, THURSDAY the 7th, 2:00-3:30, FRIDAY the 8th, 11:00-12:30

Venetian room 30-201 CONCERT FIDELITY/SILICON ARTS DESIGN:
Steve's lectures, FRIDAY the 8th, 3:00-4:30, SATURDAY the 9th, 10:30-12 noon

Venetian room 30-115 KUBALA-SOSNA:
Steve's lecture, SATURDAY 2:00-4:00


My lectures are really just me sharing some great sounding music from the Golden Age Of Recording with you and telling you some neat stories of how the music was recorded and by who (whom). Each lecture will feature different music played back on world-class stereo systems and if you can make it, please do.


My lectures on Thursday, Friday and Saturday morning will be at the Venture Room and the Concert Fidelity/Silicon Arts Design room.

I hope you can make it to the show. The high-end audio rooms at the Venetian are really great for looking, drooling and hearing some great music with fellow 'Philes. Last year I met many SH Forum members past and present.

If you come, one warning, wear comfy shoes!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000