HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi från England; 220V?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PatrickJ
Member

62 Posts

Posted - 2003/01/13 :  22:19:44  Show Profile Send PatrickJ a Private Message
Har via min kusin i London fått nys på lite skön hifi till bra priser, men frågan är hur det ligger till med nätdelen på dessa apparater. Är det inte så att England förvisso kör med 220V men med 60Hz? Någon som har erfarenhet av engelskimporterad hifi; går det att köra här hemma utan att bygga om apparaten?
Främst rör det sig om Musical Fidelitys AC3.2CR försteg men även lite andra roliga prylar.

-------------
MVH Patrick

erik
Member

311 Posts

Posted - 2003/01/13 :  22:25:06  Show Profile Send erik a Private Message
England har alltid haft 50Hz men hade förr 240V när vi hade 220V. Nu är det enat till 230 i båda våra länder liksom större delen av Europa, tror jag. Det går utmärkt att köra med allt mellan 220-240V för allt ovanstående. Mäter jag i mitt uttag brukar det slå mellan 225 och 235 volt.
Det enda som måste byggas om är kontakten. Se till att ta en jordad om den är det från början.

/Erik

Blås på!

Edited by - erik on 2003/01/13 22:25:49
Go to Top of Page

PatrickJ
Member

62 Posts

Posted - 2003/01/13 :  23:45:36  Show Profile Send PatrickJ a Private Message
Där ser man, då är det bara att tuta och köra då! :)

-------------
MVH Patrick
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000