HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hoffa
Starting Member

4 Posts

Posted - 2002/11/28 :  08:54:40  Show Profile Send Hoffa a Private Message
Köpa förstärkare för ca25000 ny eller begagnad några förslag tack.Vad tycker ni om Krell KAV-300i

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/11/28 :  09:14:17  Show Profile Send markku a Private Message
High Fidelity testade den (KAV-300iL) i senaste numret 8/2002. Imponerade inte mig, är ju dock ingen märkestrogen förstå-sig-påare heller. Tyvärr.

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/11/28 :  09:30:33  Show Profile Send linkan a Private Message
Jag tycker att du ska provlyssna på Sim Audio Moon I-5 eller I-3, de låter extremt bra i detta prissegment.

Linkan

Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2002/11/28 :  12:51:45  Show Profile Send andar a Private Message
Varför inte lyssna på en Electrocompaniet ECI-4, nypris 24.000 tror jag. Dock lite svåra att få till Sverige, trots att de tillverkas i Norge. Skumt.

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/11/28 :  17:23:52  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by Hoffa

Köpa förstärkare för ca25000 ny eller begagnad några förslag tack.Vad tycker ni om Krell KAV-300i

Hej Hoffa!

Krell Kav 300I är mycket bra har en sådan själv.
Sök på Krell länkar på detta forum, det har redan skrivits massor om denna här. Har själv skrivit en hel del.
Mvh
Kenth
e-mail kenth@martell.to
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2002/11/29 :  17:06:53  Show Profile Send pesa a Private Message
quote:
Originally posted by markku

High Fidelity testade den (KAV-300iL) i senaste numret 8/2002. Imponerade inte mig, är ju dock ingen märkestrogen förstå-sig-påare heller. Tyvärr.

300i och 300iL ar olika apparater. Har sjalv 300iL och ar mycket nojd med den. Har inte hort 300i....

Hoffa: Pa http://www.avguide.com/controllers_amplifiers/index.jsp kan Du fa ideer om olika modeller/kombinationer samt lankar till recensioner och tillverkare.

Peter

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

metamorphos
Starting Member

41 Posts

Posted - 2002/11/29 :  17:36:54  Show Profile Send metamorphos a Private Message
Om du är intresserad av Electrokompaniet kan det vara idé att köpa en på ELTEK som ligger vid E6 söder om Oslo. Detta beror ju på var i landet du bor. Kan ju bli en rejäl biltur för en del.

Du får naturligtvis betala i NOK, men i gengäld får du dra av momsen. Norge är ju som bekant inte med i EU.

Ett litet tips bara.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2002/11/30 :  14:28:53  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Electocompaniet har agent i Svedala nämligen Tonkraft utanför Göteborg
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/11/30 :  14:58:11  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Varför inte prova en Audionet SAM V2. Den bör du kunna springa i fatt för en 22- 25 000 beg.
Ett annat intressant alternativ är Holfi's 88se.
Om du inte är beroende av kraft kan jag även rekommendera Lavardin.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/11/30 :  17:02:50  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Varför inte en Audio Research VT100 Mk1 + försteg (begagnat dock)

Har lyssnat en del på 300IL...kommer alldrig att överväga att köpa den , men smaken o den där baken du vet

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/01/13 :  18:05:51  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Köpte en Krell-KAV 300i i slutet av förra veckan. GRYM! Kör med B&W 802 S3, Tara kablar och en Marants CD 17 MKII. En oslagbar förstärkare som driver det mesta. Djuuup bas, rena övertoner och ett fylligt mellanregister. Många säger att ett typiskt Krell ljud är lite kallt. Vet inte om det är p.g.a. att man kombinerat den med fel CD eller nått. Jag vet bara att det är de bäst spenderade 15k jag någonsin har lagt och kommer att lägga.

PS. Att min gick för 15 betyder inte att du skall vänta och klippa till på en för 22. (Hint, finns på hifimagasinet.com)Jag hade bara en enorm tur. DS

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/01/13 :  18:33:12  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Plinius 8200 ny. Bra inbyggt RIAA-steg om det spelar någon roll.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/01/13 :  19:07:57  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
quote:
Originally posted by SpLiX
PS. Att min gick för 15 betyder inte att du skall vänta och klippa till på en för 22. (Hint, finns på hifimagasinet.com)Jag hade bara en enorm tur. DS

22k ???, har för mig att jag sett ett par stycken för ca 15 kkr på hifimagasinet för länge sedan...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000